Markedsføring i sosiale medier: 11 steg for at du skal lykkes
Det er viktig å planlegge markedsføring i sosiale medier

Markedsføring i sosiale medier: 11 steg for å lykkes

Markedsføring i sosiale medier kan være ti ganger mer kostnadseffektivt enn tradisjonell markedsføring. Dette forutsetter imidlertid at det gjøres riktig. Tar du ikke de riktige grepene helt fra starten, risikerer du å kaste bort tid og ikke minst penger.

Markedsføring i sosial medier er et fag som er svært mangfoldig og i stadig endring. Internett, sosiale medier og bruk av gode nettsteder har utfordret det tradisjonelle medielandskapet.

Problemet med tradisjonelle mediekanaler er at du ikke kan måle direkte om annonsen faktisk virket, eller på hvilken måte den virket. I digital markedsføring er det én ting som gjelder: måling av resultater. Når du kan måle resultatene slipper du å kaste bort penger på annonser og innsats som ikke virker.

I «gamle dager» var man gjerne stolt og fornøyd med en kreativ og gjerne morsom annonse i avisen. Om annonsen i tillegg vant priser for reklamebyrået, jublet alle. Om du ikke direkte kunne måle om annonsen faktisk virket, kunne reklamebyrået gjerne dekke seg bak den ofte brukte unnskyldningen merkevarebygging. 

 

Apple har for eksempel lagt mye penger i merkevarebygging.

Har bedriften et stort reklamebudsjett kan merkevarebygging være en grei sekkepost å ha. Det er ikke fullt så greit for små bedrifter som vil se resultater for hver eneste krone de bruker på markedsføring.

I dag er det er en enorm etterspørsel etter informasjon, og de fleste spør Google når de trenger informasjon. Vi leter etter alt fra artikler til videoer – og behovet øker for hver dag. Se bare på dine egne kjøpsvaner. Kan du tilby relevant informasjon vil du tiltrekke besøkende til dine nettsider som så kan bli til nye kunder.

Slik går du frem for vellykket markedsføring i sosiale medier

1. Sjekk nåværende status 

En god start er å kartlegge din nåværende status. Gå nøye gjennom dine tidligere aktiviteter i de sosiale mediene du er til stede i og hvilken effekt aktiviteten har hatt. I hvilke sosiale medier har du opprettet konto? 

Er det noen sosiale medier du har brukt mer enn andre? Finnes det til og med kontoer du hadde glemt? 

Mange bedrifter mangler en samlet oversikt over hvilke kanaler de er representert i. Kanskje var det en ansatt som var ivrig på Twitter eller Instagram, men som har sluttet? Kanskje glemte den tidligere ansatte å gi passordet videre og så ble kanalen glemt? 

Før du går i gang med nye aktiviteter bør du derfor sjekke hvilke sosiale medier du er representert i, hvem som er målgruppen i de forskjellige kanalene og hvordan du ligger an i forhold til konkurrenter i de samme kanalene. 

Du kan også ta et Google-søk for å sjekke om det finnes mediekanaler som hevder å representere din bedrift. Ikke sjeldent finner du at noen med samme navn som deg har registrert det samme navnet for et annet formål. Da gjelder det å være kreativ!

2. Undersøk hvordan dine konkurrenter gjør det

  • Er de til stede på sosiale medier?
  • Hvilke mediekanaler er de til stede på?
  • Hva kan du gjøre for å oppleves som mer attraktiv enn dine konkurenter?

Undersøker du hvordan dine konkurrenter gjør det kan du få gode idéer og unngå unødige fallgruver.

Her bør du også tenke på hva som gjør at du skiller deg fra konkurrentene dine. 

Disse forskjellene kan nemlig gi deg en fordel når du driver med markedsføring i sosiale medier.

Husk at du aldri omtaler dine konkurrenter i negative vendinger. Fokuser på hva som er dine styrker!

Guide: En digital strategi som virker!

Last ned vår praktiske guide til hvordan du kan utvikle en digital kommunikasjonsstrategi for din virksomhet. Guiden tar deg gjennom vår fem-stegs prosess for å nå ut til din målgruppe. 

3. Sett deg mål

Første punkt for å lykkes er å sette seg mål og lage en plan for hvordan disse målene skal nås. 

For å lage en god markedsføringsplan bør du først og fremst ha klart for deg hva du ønsker å oppnå med markedsføringen. Målet med markedsføringsplanen bør tilpasses innholdet slik at det harmonerer med dine målsettinger. Innhold kan være alle faste nettsider, nedlastbar tekst, videoer, podcaster og oppdaterte artikler for akkurat din målgruppe

Trenger du flere tips kan du lese vår artikkel, Hvordan lage en plan for markedsføring i sosiale medier.

Vi anbefaler også å oppdatere eller lage retningslinjer for hvordan du vil fremstå i sosiale medier.

Et eksempel på målsetting kan være å redusere anskaffelseskostnadene du har for å få en ny kunde (Customer Acquisition Cost – CAC). Dette kan være en grei første målsetting for deg om du bruker nettstedet ditt til å selge varer eller tjenester.  

Relevant innhold i sosiale medier for dine potensielle nye kunder kan være en svært effektiv metode for å redusere anskaffelseskostnadene dine.

Du kan enkelt skaffe deg oversikt over statistikk for å måle dette. 

Med det rette verktøyet kan sikte deg direkte inn mot din målgruppe og skaffe deg en nøyaktig oversikt over hva som virker og hva som ikke fungerer så godt.

Med tydelig målsetting blir det enklere å:

  • Tilpasse din aktivitet på sosiale medier, slik at den bli hensiktsmessig
  • Måle resultater

4. Forstå kundens behov

For å lykkes med markedsføring i sosiale medier må du forstå kundenes behov. Det er viktig å kjenne til hvordan behovet varierer avhengig av hvor din kunde befinner seg i sin kundereise.

Er din nye, potensielle kunde på et sted i sin reise hvor han eller hun ikke er helt sikker på hva som som er løsningen på sitt problem? Har vedkommende allerede bestemt seg og i ferd med å ta en beslutning?

Kunsten er å være til stede i sosiale medier i de forskjellige fasene når de forskjellige spørsmålene stilles og besvare disse på best måte.

Eksempler på spørsmål i en kundereise

  • Undersøkes det muligheter?
  • Gjøres det samenligninger?
  • Har vedkommende allerede funnet ut hva som er behovet og ser etter det beste tilbudet?
  • Hvem er mest troverdig?
  • Hvem har raskest leveranse?
  • Hvem tilbyr best pris?  

Du bør derfor tilpasse din markedsføringsplan, innholdet og ressursene etter en klar definisjon av kundens behov.

Lag innhold som engasjerer din målgruppe selv om de kanskje enda ikke vet at akkurat din tjeneste eller produkt er løsning på deres problem.

Like viktig er det å engasjere de som søker aktivt og kunder som allerede har handlet, slik at de kommer tilbake.

Innholdsmarkedsføring

Innholdsmarkedsføring (Content Marketing) er en markedsføringmetode som er mye benyttet. Kort forklart handler dette om å skape og distribuere interessant, verdifullt, relevant og nyttig innhold for leseren. 

Det skal aldri være tvil om hvem som er avsenderen. 

Denne artikkelen er innholdmarkedsføring. Mitt motiv for å skrive denne artikkelen er å bli kjent med deg og dine behov og fortelle deg at vi har verdifull kunnskap som du har interesse av å lese mer om. 

Innholdsmarkedsføring handler for meg om å få kontakt med deg for å kunne svare på spørsmål. På sikt kan det at du leser denne artikkelen føre til at du tar kontakt med Tenk Digitalt AS og deretter blir en ny kunde.

Innholdsmarkedsføring bygger din merkevare og øker dine eksisterende og kunders tillit til dine produkter og tjenester. Hensikten – eller det endelige målet – er at leseren blir en kunde. 

Call to action

Som du kan se i denne artikkelen har vi lagt til små bannerannonser som vil invitere deg som leser til å klikke på for å få mer informasjon. Dette kalles handlingsoppfordringer På engelsk «Call To Action» – (CTA). 

Kort forklart er det en oppfordring til leseren til å klikke på en lenke, eller i dette tilfellet en bannerannonse. Målet kan være direkte salg, tilbud om mere informasjon i bytte mot kontaktinformasjon eller direkte invitasjon til å ta kontakt. 

Basert på hvilken CTA du klikker på – eller om du ikke klikker på noen av dem, får jeg vite litt mer om hvilke behov du har. Sluttmålet er å komme i kontakt med deg som leser og gjøre deg om til en fornøyd kunde.

5. Velg de riktige kanalene

Det finnes et hav av sosiale medier som egner seg til effektiv markedsføring: Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, Pinterest, Instagram og Slideshare er blant de mest populære. 

I tillegg finnes det mengder av kanaler for ulike bransjer, som for eksempel Hotels.com, Yelp og Opentable. Google Ads og e-post er også verdt å nevne. Til tross for at de gjerne ikke regnes som sosiale medier, fungerer de utmerket for å nå ut til kunder.

Hvilke sosiale medier som egner seg best for deg avhenger av hvilke kanaler kundene dine bruker og hvilken bransje du er i. 

Den enkleste måten å finne ut dette på er å gjennomføre en undersøkelse på hvor dine kunder trolig vil befinne seg.

Det lønner seg å fokusere på én kanal av gangen. En god regel er å bli virkelig god i en kanal før du går løs på mange andre. Ikke gjør den feilen at du sprer deg i alle kanaler og ikke gjør noen jobb skikkelig noe sted.

Da taper du garantert i konkurransen med de som behersker kanalen og gjør en god jobb der. 

Først når du behersker én kanal bør du gå videre til neste.

Du må velge riktig kanal for markedsføring i sosiale medier

Planlegg en strategi for hver kanal

Du bør lage en strategi og en målsetting for hver enkelt kanal. Deretter går du gjennom profilene du allerede har etablert, sjekker hva slags innhold som ligger der nå og bestemme deg for hvordan du vil administrere profilene fremover. 

Så må du bestemme deg for hvem og med hvilke verktøy som skal brukes når de ulike aktivitetene skal utføres. Har du ikke kapasitet til å være til stede i mer enn én eller noen få kanaler? Tenk deg grundig om. 

Du kan bruke det samme eller mye av det samme innholdet  i flere kanaler, uten at det betyr mye ekstra arbeid. Det bør være gjennomtenkt slik at innholdet og formatet blir tilpasset den enkelte kanal. En post på Facebook vil se annerledes ut enn en post på Twitter eller LinkedIn. 

Når dette er gjort bør du samle eierskap, brukernavn og passord til alle kontoene du har opprettet. Du må også lage en klar prosedyre for hvem som gjør hva og hvordan nye kanaler skal etableres.

Fortvil ikke, det finnes verktøy som gjør dette mye enklere enn det kanskje høres ut. Les mer senere i artikkelen!

6. Bygg opp et SMM-team

Har du flere ansatte som skal jobbe med markedsføring i sosiale medier? Da kan det være smart å opprette et eget Sosiale Medier Management-team.  I SMM-gruppen bør du involvere personer fra hele bedriften. 

Ansatte fra ulike avdelinger kan møte kunder på forskjellige stadier. En Twitter konto kan linke til en artikkel som linker til en landingsside. Å sette opp automatisk posting i flere kanaler er relativt enkelt om du har riktig verktøy.

Med en tydelig målsetting og tilpasset nyhetsfeed vil du hjelpe dine kunder på rett sted i sin kjøpssyklus slik at de kommer i kontakt med den rette for jobben. 

Skaper du nyttig og engasjerende innhold til de forskjellige stadiene i syklusen vil du tiltrekke nye kunder, skaffe gjentatte kjøp, lojalitet og forhåpentligvis positive tilbakemeldinger fra dine kunder.

Det er viktig at du og ditt SMM-team er engasjert i sosiale medier. Pass godt på at SMM-teamet svarer på kommentarer fra besøkende på alle mediekanaler og artikler du publiserer. 

Overvåk også samtaler om din bedrift og produkter som foregår på sosiale medier. Du bør også holde deg oppdatert på emner som er relevant for din markedsføring og ta del i diskusjoner.

Trenger du nye nettsider?

Tenk Digitalt utvikler nettsider som virker! Hensikten med et nettsted er vanligvis å motta bestillinger i en nettbutikk, eller samle kontaktdetaljer til potensielle kunder. Hva vil du at besøkende skal gjøre på ditt nettsted?

7. Lag en publiseringsplan for markedsføring i sosiale medier

Når du har bestemt hvilke kanaler du skal bruke, og hvem som skal styre dem, må du lage en publiseringsplan. Bestem deg for hva du skal publisere, når du skal publisere og hvor det skal publiseres. 

Distribusjon av innholdet er avgjørende for din markedsføringsplan. Hva, når og hvor det skal publiseres avhenger av din bransje, målgruppe og hvilke sosiale medier du benytter. Test ut hva som fungerer best for deg. 

Det finnes noen generelle retningslinjer som de fleste kan forholde seg til. Les mer om dette i artikkelen Når skal du publisere i sosiale medier?

Hva slags innhold skal du publisere?

Det er fire forskjellige innlegg som går igjen: link til artikler, bilder, videoer og link til annet innhold eller annonser.

Innlegg som inneholder bilder er gjerne mest effektive, de får flere klikk, likes og delinger enn rene tekstinnlegg.

Fordelene med en publiseringsplan

Har du ingen publiseringsplan blir det fort sporadiske oppdateringer med lite engasjement. Bruk heller litt tid på å bestemme hva som skal publiseres på forhånd og gjør klart innholdet i god tid.

Lag en plan for:

  • Hva du skal publisere
  • Når det skal publiseres
  • Hvor det skal publiseres
  • Hvem som har ansvar for innhold
  • Hvem som har ansvar for publisering
  • Hvem som har ansvar for overvåking og måling av resultat

8. Automatiser publiseringen mest mulig

Har du en god publiseringsplan er det enklere å automatisere deler av prosessen. Det finnes mange verktøy for sosiale medier som lar deg automatisere publiseringer, overvåke aktiviteten, og måle resultatene av din aktivitet. 

Automatiserer du publiseringen sikrer du at din aktivitet på sosiale medier er på topp når målgruppen din er innlogget.

Som oftest kan du velge mellom en betalt eller en gratis versjon av verktøyet.

Det finnes en rekke verktøy du kan ta i bruk for å automatisere dine innlegg:

BuzzBundle

BuzzBundle gir deg et samlet oversikt over din sosiale mediekanaler hvor du enkelt kan poste, besvare og delta i samtaler på en hvilken som helst plattform på sosiale medier. Du kan enkelt følge med på nyhetsoppdateringer på både Twitter, Facebook, blogger, forum og Q&A på ett sted.

I motsetning til de andre SoMe-verktøyene trenger du ikke å holde deg til én plattform av gangen. Du kan for eksempel enkelt poste en tweet på Facebook. Det er heller ikke noe problem å dele en artikkel i et forum.

HootSuite

Med Hootsuite kan du administrere flere sosiale kanaler som blant annet Twitter, Facebook, LinkedIn og Foursquare på ett sted. Med Hootsuite kan du enkelt følge opp dialoger med dine følgere. 

IFTTT

Med IFTTT kan du koble sammen de store sosiale nettverkene og kanalene og automatisere deling på blant annet Facebook, Twitter og LinkedIn.

Du kan for eksempel automatisk sende ut en tweet hver gang du publiserer en artikkel, eller motta e-post hver gang ditt favorittmagasin publiserer noe av interesse.

Du kan også bruke IFTTT sammen med Buffer og Hootsuite og få enda mer ut av verktøyene.

SocialOomph

Med SocialOomph kan du planlegge tweets for hele dagen og automatisk følge dine nye følgere. På dashbordet kan du kombinere Facebook, Twitter, LinkedIn og fagbloggen din. Du kan planlegge innlegg og overvåke aktiviteten på de sosiale mediene.

Du kan velge mellom en gratis eller en betalt utgave. Den betalte versjonen kommer med enda flere nyttige verktøy.

9. Bygg opp et nettverk og promoter din merkevare

Hvordan kan du raskt få flere følgere, lesere og øke kundekretsen? Målsettingen bør være å bygge opp et nettverk der du kan markedsføre deg med innhold som din målgruppe faktisk ønsker.

Med nyttig innhold kan du spre innholdet organisk ved at leserne liker, følger og deler videre ditt innhold til andre de mener kan ha interesse. Du kan også promotere deg ved å spre innlegget til en bestemt målgruppe, eller lage annonser som promoterer ditt innlegg, produkt eller tjeneste. Det viktigste er likevel å bygge opp ditt nettverk på sosiale medier. 

Et stort, relevant nettverk vil kunne gi et svært så viktig bidrag til nye kunder.

Dette kan være følgere på Facebook og Twitter, e-post abonnenter eller dine LinkedIn-følgere som leser og deler dine artikler.

Tips for å bygge nettverk:

  • Del nyttig og relevant innhold som engasjerer din målgruppe. Selger du bøker, hvorfor ikke skrive en bokanmeldelse?
  • Vær aktiv: Delta i samtaler med relevante temaer. Lik, kommenter og del innholdet til din målgruppe – men vær oppriktig! Får du til det, og samtidig vekker interesse for deg og din bedrift/prosjekt: ja, da er du langt på vei!

Legg til handlingsoppfordringer (CTA) som linker eller som her, bannerannonser i alle dine artikler, kampanjer og på landingssidene for kampanjer. CTA-linker gjør det enkelt for dine potensielle kunder å legge igjen kontaktinformasjon for å motta nyhetsbrev og oppdateringer om nye artikler.

Når du har dette på plass er du klar til å promotere ditt innhold og kjøre annonser på sosiale medier. 

Bygger du et publikum av lesere du vet har spesiell interesse for enkelte av dine artikler? Ja, da kan du også promotere nye artikler akkurat mot disse leserne.

Digital markedsføring

Tenk Digitalt hjelper deg med å utvikle en digital strategi, et nettsted som konverterer til nye salg og til å få riktige besøkende på dine nettsider! 

Vi viser deg hvordan du bruker sosiale medier, e-post og søkemotoroptimalisering – effektiv til minst mulig bruk av tid og penger.

10. Tilpass nettsidene dine og ta i bruk nettbaserte verktøy

Markedsføring i sosiale medier krever at nettsiden din er tilpasset for å effektivt kommunisere med dine kunder og potensielle kunder. 

For hver kampanje du kjører trenger du en landingsside tilpasset kampanjen.

På landingssiden bør den besøkende ha muligheten til å bestille dine produkter eller legge igjen kontaktinformasjon for oppfølging. En veldig vanlig feil er at landingssider inneholder for mye informasjon. Den bør ha ett klart formål og innholdet bør lages slik at innholdet leder til en bestemt ønsket handling.  

Eksempler på handlingsoppfordinger (CTA) på landingssider

  • Kjøp nå
  • Book et møte
  • Last ned
  • Registrer deg for webinar

Det finnes mange nettbaserte verktøy som kan hjelpe deg med å fange opp kontaktinformasjon til besøkende, analysere resultatene av din kampanje og å administrere din markedsføringsplan for sosiale medier.

LES OGSÅ: Hvordan Sosiale medie-verktøy hjelper ditt nettsted

11. Analyser, evaluer og test ut hva som fungerer – bruk sporingspiksler fra dag én!

Det geniale med markedsføring i sosiale medier er at du kan finne ut hva som gir best resultat ved hjelp av gratis hjelpemidler på nett. 

Alle de største sosiale mediene tilbyr rapporter og statistikk, men du kan også ta i bruk andre verktøy som for eksempel Google Analytics.

På mange sosiale medier kan du ta i bruk sporingspiksler. Dette er en kode som du plasserer på den nettsiden du ønsker å følge. Det kan være utfordrende å få dette til, men dette er absolutt noe du bør få plass.

Med sporingspiksel på dine nettsider får du et detaljert resultatet av din kampanje. Siden du med sporinspiksler får informasjon om hvem som har besøkt nettsidene dine, kan du også kjøre nye kampanjer kun mot de som allerede har besøkt dine sider.

Riktig bruk av sporingspiksler er et veldig effektivt verktøy for å tilpasse kommunikasjonen mot målgruppen din i ulike faser i deres kundereise.

Facebookpikselen

Med Facebook kan du ta i bruk Facebookpikselen. Den kan brukes på ulike måter, så vi skal forklare de ulike funksjonene. Du kan hovedsaklig bruke dem som en piksel for egendefinert publikum og som konverteringssporingspiksel. For å ta den i bruk må du kort forklart legge den til på alle sidene på ditt nettsted. 

Pikselen har opp til 180 dagers hukommelse. Du kan bruke denne til å lage ditt eget publikum som for eksempel «siste 180 dagers besøkende på mine nettsider» og promotere en Facebook annonse utelukkende mot disse. Du kan også kombinere dette slik at det gjelder besøkende, men kun de som har besøkt  bestemte sider.

Skjermbilde av oppsett av Facebookpiksel: en viktig del av markedsføring i sosiale medier er å bruke sporingspiksler

En konverteringspiksel på den annen side er en kode som du legger til på en bestemt side og som du knytter til en bestemt kampanje. På Facebook kan du ha en kampanje som du ønsker å måle i forhold til antall salg du har hatt. Da må sporingspikselen ligge på den siden som kommer etter at kunden har betalt. 

Det kan også være en kampanje hvor du vil måle hvor mange som har lastet ned en brosjyre fra ditt nettsted eller tegnet et abonnement hos deg. Mulighetene er mange, men en konverteringspiksel har ingen hukommelse. Den fungerer bare så lenge en bestemt kampanje er i gang. Dette kan føre til forvirring, så det gjelder å holde tungen rett i munnen.

Om du allerede har tatt i bruk piksler men er usikker på om du har gjort det rett, er det et enkelt verktøy som kan anbefales: Det får du som et lite programtillegg nettleseren Chrome. Når du er inne på siden din kan du klikke på ikonet oppe i menyen og den viser deg piksler som er installert og status på pikselen.

kodensutt for å sjekke om Facebook pixel er lagt til

Måling av resultater gir rom for læring

Resultatene kan analyseres på mange måter. Start med en enkel målestokk. Mål gjennomsnittet for rekkevidde, klikk, likes, delinger og samtaler. For hvert nye innlegg eller annonse kan du måle resultatet opp mot gjennomsnittet. Du vil raskt lære hvordan du kan gå frem for å oppnå bedre resultater.

Vi som jobber i Tenk Digitalt AS undersøker alt. Over tid har vi lært oss hva som fungerer, men vi gjennomfører nye undersøkelser ukentlig. Vi råder deg til å gjøre det samme. Du bestemmer selv hvem, når og hvor mye du ønsker å dele med dine eksisterende og nye kunder.

Med enkle verktøy og et ganske lite budsjett kan du raskt finne ut og få bekreftet eller avkreftet om det du gjør lønner seg.

Når du har kommet så langt er du klar til å øke inntekter og bygge relasjoner med eksisterende og nye potensielle kunder. 

Det fine med digital markedsføring er at du ikke behøver å synse om hva du tror virker. Du måler! Du kan prøve og feile, men i raskt tempo. Og du kan stoppe det du ser ikke virker. 

Du kan lære mye med relativt små budsjetter. Når du finner ut hva som virker kan du øke innsatsen. Så lenge dine anskaffelseskostnader for en ny kunde er lavere enn din fortjeneste, er det bare å øke innsatsen!

Vi hjelper deg gjerne med å finne de riktige verktøyene og deler vår erfaring med deg så du kan få kontroll på din investering i sosiale medier.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Del denne artikkelen

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Jan Sollid Storehaug

Jan Sollid Storehaug

Daglig leder i Tenk Digitalt AS og foredragsholder. Jan har et stort engasjement for entreprenørskap og hvordan nye teknologier utfordrer oss og skaper nye muligheter. Les mer om Jans foredrag på Storehaug.no Send gjerne en epost til [email protected] eller ring 97512077 for en hyggelig prat!

Vi kan hjelpe deg med:

CTA-contact-us-new.png

Digital strategi

Tenk Digitalt kan hjelpe din bedrift å lage en praktisk plan for digital kommunikasjon og markedsføring. Vi diskuterer din digitale strategi og undersøker dine konkurrenter. Deretter kommer vi med konkrete forslag til forbedringer.

landingpage

Nettsider som virker

Har du nettsider som er godt egnet for digital markedsføring? Vi kan undersøke hvor godt nettstedet virker. Få en gratis vurdering av dine nettsider med konkrete forslag til forbedringer. Små endringer kan gi store resultater!

homepage-seo

Synlighet

Hvordan driver du trafikk til nettsidene dine? Tenk Digitalt kan lage innhold, optimalisere for søk, samt drive trafikk med sosiale medier, e-post og andre kanaler. Effektive nettsider gir mange besøk som konverteres til salg.

Jan Sollid Storehaug markedsføring i sosiale medier

Verdivurdering

Tenk Digitalt bistår gründere eller styrer som vurderer salg av sin virksomhet. Vi hjelper deg med riktig kommunikasjon mot din målgruppe. Første steg er å gjennomføre en grundig verdivurdering av din virksomhet..

Se hvordan trafikken stiger med en blogg

Finne investorer

Vi har oversikt over alle norske investorer og vet hvilke bransjer og hvilke investeringsfaser de er interessert i. Vi kan bistå ved små og store kapitalutvidelser og har deltatt i mange suksessrike norske og internasjonale emisjoner.

analysis-brainstorming-business-1571699

Aksjonærportal

Ønsker du å forbedre kommunikasjonen med dine aksjonærer? Vår aksjonærportal har BankID login for aksjonærer og styre. Løsningen kan brukes ved kapitalutvidelser og oppdaterer aksjonærregisteret med ett klikk.

Oppsummering av ukens digitale nyheter

Motta ukens mest interessante digitale nyheter direkte i innboksen helt gratis! Din e-postadresse er trygg hos oss – og du kan selvfølgelig melde deg av når som helst.

Les de siste digitale nyhetene

Vi gir deg gratis ukens viktigste digitale nyhetene fra norske nettsider som skriver om teknologi, digital markedsføring, gründerstoff, sosiale medier og søkemotorer.

Del denne artikkelen

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Ta kontakt

Tenk Digitalt hjelper deg med din digitale strategi, nettsider som konverterer til salg og økt trafikk til dine nettsider. Vi kan også bistå med verdivurdering av din bedrift og bistand til å finne nye aksjonærer. Ta kontakt i dag for en uforpliktende samtale!