Sosiale medier - Tenk Digitalt

Sosiale medier

Markedsføring i sosiale medier

Vi engasjerer ditt publikum, styrker din merkevare og driver konverteringer med målrettede kampanjer i sosiale medier.
La oss engasjere din målgruppe

Vår tilnærming

Målrettet markedsføring i sosiale medier

Strategisk markedsføring kan drastisk forbedre din digitale tilstedeværelse, men det gjelder å utnytte dine ressurser godt. Du er nødt til å kjenne din målgruppe og deres behov. Slik velger du riktig sosial plattform og skaper målrettede kampanjer som engasjerer dine kunder.

Gjennom strategisk analyse av din målgruppe og ditt budskap iverksetter vi målrettet markedsføring som engasjerer kunder, skaper trafikk og genererer salg. Ta kontakt for å finne ut hvordan vi kan utvide din rekkevidde og øke din omsetning.

Økt salg og kundekrets
Solid merkevarebygging
Kostnadseffektiv markedsføring

Annonsering mot din målgruppe

Treffsikker annonsering

Ved å benytte avansert segmentering og målretting, sikrer vi at dine annonser vises for de mest relevante brukerne.

Få mest igjen for investeringen med vår ekspertise på annonsering på sosiale plattformer. Med nøye utforming av dine personas (målgruppe/drømmekunder) og grundig resultatanalyse spesialtilpasser vi kampanjer som vekker interesse.

Digital annonsering er et fag i stadig utvikling. Reglene for hva som fungerer best endrer seg i takt med markedsutviklinger og de ulike plattformenes algoritmeoppdateringer. Vi sørger for størst treffsikkerhet med din annonsering.

Styrk din annonsering med vår hjelp
Hvordan din organiske rekkevidde på Facebook Pål Jan Sollid Storehaug

Innholdsstrategi

Engasjerende innhold

Vi skreddersyr innholdsstrategier som resonnerer med din kundegruppe.

Alt fra fengende poster og deltakelse i interessegrupper, til storstilte kampanjer med gjentagende fremming av ditt budskap kan generere blest. Men gode resultater krever målrettet innholdsproduksjon, noe som starter med en god strategi.
Reagerer dine kunder best på spørsmål, tips, lister eller humoristiske utsagn? Hvordan du vinkler innhold for best engasjement på sosiale medier avhenger av hvem ditt publikum er, hvilken plattform du bruker og hva ditt budskap er. Vi analyserer dine kunder, konkurrenter og mål for optimal reaksjon på ditt innhold.
Få en innholdsstrategi som fungerer

Analyse og strategi

Resultatbasert optimalisering

Effektiv annonsering handler om resultatanalyse og tilpassing for økt engasjement.

Gjennom kontinuerlig analyse og optimalisering av din markedsføring på sosiale plattformer, gir vi deg innsikten du trenger for å ta informerte beslutninger og forbedre din strategi over tid.

Vi har lang erfaring med å sette opp og tolke analytisk programvare som forteller oss hvor godt din markedsføring fungerer. Det forteller oss også hvem dine kunder er, hva de responderer på og hvilke strategier som gir best resultater.

Styrk dine resultater i sosiale medier

Ofte stilte spørsmål

FAQ

Sosiale medier er digitale plattformer som muliggjør skaping og deling av innhold, samt nettverksbygging og interaksjon mellom brukere. Disse plattformene tillater brukere å dele bilder, videoer, artikler, meninger og annet brukergenerert innhold. De fungerer også som en kanal for kommunikasjon og engasjement, både på personlig og profesjonelt nivå.

Det finnes flere typer sosiale medier, inkludert:

  1. Nettverksplattformer: For nettverksbygging og kommunikasjon (f.eks. Facebook, LinkedIn).
  2. Delingsplattformer for bilder og videoer: For deling av visuelt innhold (f.eks. Instagram, TikTok, YouTube).
  3. Mikrobloggplattformer: For korte meldinger og oppdateringer (f.eks. X, tidligere kjent som Twitter, og Tumblr).
  4. Diskusjonsforum: For diskusjoner og spørsmål/svar (f.eks. Reddit, Quora).

De mest populære sosiale mediene varierer over tid og geografi, men noen av de globalt dominerende plattformene inkluderer Facebook, YouTube, Instagram, TikTok, og Twitter. LinkedIn er også svært populært for profesjonell nettverksbygging, mens WhatsApp og Messenger er populære for meldingsutveksling.

Per 2023, er Facebook, YouTube, og WhatsApp blant de mest brukte sosiale mediene globalt, med milliarder av aktive brukere hver måned. Instagram og TikTok har også oppnådd enorm popularitet, spesielt blant yngre brukere.

Fordelene med sosiale medier inkluderer:

  1. Nettverksbygging: Mulighet til å koble sammen med venner, familie, kolleger og fagfolk.
  2. Markedsføring og merkevarebygging: Bedrifter kan nå ut til et bredt publikum på en kostnadseffektiv måte.
  3. Informasjonsdeling: Rask spredning av informasjon og nyheter.
  4. Utdanning og læring: Tilgang til læringsressurser og faglig innhold.

Potensielle ulemper med sosiale medier kan inkludere:

  1. Personvern og sikkerhetsrisiko: Risiko for datatyveri og misbruk av personlig informasjon.
  2. Desinformasjon og falske nyheter: Spredning av falsk informasjon og ukonfirmerte rykter.
  3. Cybermobbing: Brukere, spesielt unge, kan bli utsatt for mobbing og trakassering.

Slik lager du en markedsplan for sosiale medier

Gratis E-bok

Slik lager du en markedsplan for sosiale medier

Last ned vår praktiske guide til hvordan du kan markedsføre din bedrift på sosiale medier.
Ditt neste steg mot suksess

Få hjelpen du trenger

Uansett om du trenger forretningsveiledning, markedsføring av din bedrift, eller utvikling av digitale løsninger, står vi parate til å hjelpe deg til topps i din bransje. Fyll ut skjemaet herunder, så tar vi kontakt ved første anledning.

Generell informasjon
Kort oppsummering av ditt behov
Gratis E-bok

Slik lager du en markedsplan for sosiale medier