Hvordan lage en inbound marketing-strategi - Tenk Digitalt
en strategi for inbound marketing er viktig

Hvordan lage en inbound marketing-strategi

En inbound marketing-strategi hjelper deg å systematisere en rekke taktikker som hjelper din bedrift med å tiltrekke, konvertere, lukke og begeistre din målgruppe ved hjelp av digital markedsføring.

Typiske eksempler på taktikker vi tar i bruk i inbound-metodologien er blogging, publisering i sosiale medier og landingssider som konverterer besøkende beste mulig.

Med en god inbound marketing-strategi oppnår du en rekke fordeler:

  • Hele bedriften vil forstå hvordan inbound marketing bidrar til resultater.
  • Dine idealkunder blir kartlagt og «personas» blir skapt, dette skaper et felles forståelse av bedriftens kunder.
  • Intervjuer med eksisterende kunder og tapte kunder gir innsikt i reelle problemstillinger og spørsmål de har.
  • Kartlegging av spørsmål og innvendinger potensielle kunder har, og hvilket innhold som må bli produsert for hver fase i kundereisen.

Hvorfor inbound marketing?

Inbound marketing har blitt viktig fordi selve kjøpsprosessen har endret seg. Den har gått fra å være en prosess der selgeren satt på mye av informasjonen om produktet eller tjenesten til at kunden selv kan gå å finne frem til informasjonen de trenger på helt egne premisser.

Tre årsaker til denne endringen:

1: Flere mediekanaler

Det har oppstått flere kanaler over tid, og etterhvert som disse bygget seg opp et publikum ble de også annonseringskanaler. Mange aktører tok i bruk avbrytende markedsføringstaktikker som har gjort oss mer skeptiske mot bedrifter, selgere og markedsføring generelt.

2: Misledende markedsføring 

Du har sikkert opplevd det selv: reklamen har lovet mer enn det du får. Misledende reklame er derfor den andre grunnen til at kjøpsprosessen har endret seg.

Alt for ofte blir vi lovet for mye, mens leverandørene ikke kan levere på alle salgsargumentene. Dette har ført til økt skepsis hos forbrukerne. Mange foretrekker derfor å lete etter informasjon selv, og å lese brukeranmeldelser.

3: Teknologi som hjelper forbrukeren

I dag har vi verktøy som sosiale medier, søkemotorer, blogger og uavhengige nettsteder som hjelper oss å finne informasjon. Samtidig kan vi bruke for eksempel Adblock for å unngå å se irriterende annonser når vi surfer på nett.

Guide: En digital strategi som virker!

Last ned vår praktiske guide til hvordan du kan utvikle en digital kommunikasjonsstrategi for din virksomhet. Guiden tar deg gjennom vår fem-stegs prosess for å nå ut til din målgruppe. 

Dette skiller inbound marketing fra tradisjonell markedsføring

Inbound marketing er annerledes fordi det er en metodologi som tar for seg hele kundereisen fra fremmed til besøkende, besøkende til lead, lead til kunde, og kunde til en lojal ambassadør.

Samtidig har inbound marketing en svært positiv effekt – denne måneds aktiviteter bygger på forrige måneds aktiviteter. Bloggartiklene du skrev forrige måned gir deg nye indekserte sider i Google som gir deg økt trafikk.

Landingssidene konverterer besøkende til leads. Du bygger en e-postliste du kan sende ut e-postkampanjer til.

Tradisjonell reklame har som regel et budskap: ”kjøp av meg nå”. Inbound er derimot bygget på en forståelse av at mennesker kjøper produkter og tjenester på en annen måte enn før. 

Kjøperen har makten til å finne fram til den informasjonen de ønsker på egne premisser ved hjelp av et enkelt Google-søk.

Inbound marketing imøtekommer informasjonsbehovet

Inbound marketing imøtekommer prospekter som befinner seg i undersøkelsesfasen, og som kanskje ikke er klar til å kjøpe enda. Dine kunder har et informasjonsbehov rundt løsningen(e) de undersøker. 

Skjerm med google søk
Kundereisen starter ofte med at dine potensielle kunder søker etter informasjon

De har spørsmål som må besvares, og innvendinger som må håndteres. Hvis ikke dette blir gjort, beveger de seg ikke videre i kjøpsprosessen. Her må din bedrift ta i bruk innhold i ulike formater for å imøtekomme dette informasjonsbehovet. Når tiden kommer for et kjøp, så er prospektet mer innstilt på å kjøpe fra deg.

Men hva betyr dette for din organisasjon? Jo, det betyr at hele organisasjonen må være innstilt på å bidra til å produsere innhold som kan brukes i denne kundereisen.

Det er gjerne markedsavdelingen som er mest entusiastiske rundt inbound marketing. Det er likevel helt kritisk at alle avdelinger bidrar. De kan bidra til å forstå hvilke spørsmål potensielle kunder stiller og komme med ideer til innhold. At alle bidrar skaper en felles entusiasme rundt at det er kunden som skal stå i sentrum.

Fordelen med å lage en inbound marketing-strategi er at man samler hele organisasjonen rundt inbound marketing. Alle får mulighet til å dele sin visjon, hvilke mål de har for sine avdelinger, og ikke minst se hvordan inbound kan hjelpe dem og organisasjonen som en helhet.

Viktig med en klar inbound marketing-strategi

En solid inbound marketing-strategi er bygget rundt spørsmålene og problemstillingene målgruppen din har. 

Dette står i stor kontrast til fokuset mange bedrifter har i dag. 

Svært ofte er det enkelttaktikker som får all oppmerksomheten. Enten er det søkemotoroptimalisering, konkurranser på Facebook eller et nytt verktøy. 

Taktikker er uten tvil viktig, men det gir lite mening å implementere taktikker før man har en klar plan for hva man faktisk skal oppnå og hvorfor.

Hva er en strategi, og hva er en taktikk?

Disse ordene blir ofte brukt om hverandre, men hva betyr de egentlig? 

En strategi er en detaljert overordnet plan for hvordan man skal oppnå en virksomhets mål.

En godt uttenkt inbound marketing-strategi har en rekke taktikker. For eksempel SEO/søkemotor optimalisering, blogging og landingssider som konverterer besøkende til leads.  Disse taktikkene er de aktivitetene som blir utført på en daglig, ukentlig og månedlig basis for å gjennomføre og oppnå bedriftens mål.

Mange bedrifter som skal implementere digital markedsføring og inbound marketing mangler en strategi. Man kjøper en løsning som for eksempel HubSpot, begynner å blogge, og lager noen e-bøker som skal stå for leadsgenerering.

Men uten en strategi mangler du det overordnede bildet. For å si det slik: Du hadde ikke bygd et hus uten plantegninger.

Defor mener vi at du må ha en strategi for de neste 12 månedene når du skal implementere inbound marketing.

Det må være helt klart hvordan man skal tiltrekke riktig målgruppe, hvilket innhold som skal konvertere dem, og hvordan hver lead bearbeides til å bli en kunde.

Hvordan lager du en inbound marketing-strategi?

Vi skal nå legge frem 5 viktige steg du må ta for å lage en god strategi, og hvorfor dette er kritisk for å lykkes med inbound marketing.

1. Samle hele organisasjonen rundt strategien

Det er ingen hemmelighet at det kan være vanskelig å gjennomføre endringer. I en bedrift eksisterer det ofte inngrodde rutiner, vaner, tanker og gjøremåter som er vanskelig å endre.

En av de største utfordringene ved å implementere inbound marketing er å få resten av organisasjonen til å samle seg rundt en ny filosofi, metode og verktøy. Inbound marketing er tross alt ikke en enkeltkampanje man prøver ut i to-tre måneder. 

Tradisjonell markedsføring har ofte vært prosjektbasert. Som regel har man sett på hvor mye man brukte på print, TV-reklame, oppsøkende salg, messer og andre aktiviteter. Ofte uten mulighet til å måle hva denne aktiviteten har ført til i form av oppnådd salg.

Inbound marketing er en kulturendring og en helt ny måte å markedsføre og selge produkter og tjenester på.

2. Skap detaljerte personas

Målet med inbound marketing er ikke å skape markedsføring som er alt for alle. Målet er å nå en svært spesifikk målgruppe som har spørsmål, problemstillinger og innvendinger som du og dine kollegaer er eksperter på å løse.

bilde av kvinne
Hvem er din ideelle kunde? Personas er en viktig del av din inbound marketing-strategi

Det er derfor vi tar i bruk personas.

En persona er en semi-fiktiv representasjon av din bedrifts idealkunde(r).

De er basert på ekte data og intervjuer om kundenes demografi og atferd på nettet. Dette kombineres med kunnskap om deres personlige historier, motivasjoner, innvendinger, rolle i virksomheten, barrierer for å kjøpe, verktøy de bruker, og bekymringer de har.

Se 20 eksempler på ulike personas.

Gode personas kan bli laget ved å ha intervjuer med både eksisterende kunder og personer som ikke kjøpte. Poenget er å kartlegge alle de ulike spørsmålene og innvendingene vår persona har i hver fase av sin kundereise. Deretter planleggeer vi hva slags innhold vi skal produsere for de neste 12 månedene.

Slike personas er et svært kraftig verktøy som hjelper deg å bygge en inbound marketing-strategi som bidrar til å overtale potensielle kunder til å velge deg framfor konkurrentene.

Personas hjelper alle i organisasjonen med å ha samme fokus. Ved å opprette personas, så vil avdelinger som markedsføring, salg og kundeservice bedre forstå hvem de kommuniserer med, og hvordan de skal kommunisere med kunder og potensielle kunder. 

Hele organisasjonen utvikler et felles språk om og rundt kunden.

Personas hjelper alle avdelingene i sitt arbeid

Markedsførere kan skape bedre innhold når de har et klart bilde av hvem leseren er.

Når de skriver bloggartikler, lager e-postkampanjer, og bearbeider leads, vil en persona hjelpe markedsavdelingen å forstå personligheten til dem de lager innhold for. Budskapet vil derfor resonnere bedre med målgruppen.

Dette vil resultere i økt trafikk, flere leads, og flere salgskvalifiserte leads.

Salgsavdelingen kan identifisere den potensielle kundens utfordringer raskere og enklere gjennom personas. Selgeren får et klart bilde på hvilke spørsmål han skal stille, og hvordan eventuelle innvendinger skal håndteres. 

Ved å stille de riktige spørsmålene kan salgsrepresentanten raskt identifisere riktig løsning for prospektets utfordring(er) og forkorte kjøpssyklusen.

Kundeservice kan svare på serviceforespørsler mer effektivt med en klar forståelse av kundenes behov. Ved å bruke et felles språk for å referere til personer, kan kundeservice skape et bedre samarbeid og forbedre kommunikasjon med andre avdelinger i selskapet når de arbeider med å løse kundens problemer.

En persona kan inneholde svært mye informasjon om din målgruppe:

  • Suksessfaktorer
  • Roller i bedriften
  • Oppfattede barrierer for å kjøpe
  • Beslutningskriterier
  • Innvendinger de har i salgsprosessen
  • Hvordan blir de evaluert?
  • Hvilke eksterne faktorer hindrer dem?
  • Hvordan deres kundereise ser ut
  • Hvilke strategier implementerer de i dag?
  • Hva utløser et endringsbehov?

En vellykket satsing krever en god inbound marketing-strategi i bunn og et sterkt fokus på de spørsmålene og problemstillingene som driver søk i søkemotorene i dag. 

Hele organisasjonen må vite, forutse og svare på målgruppens vanligste spørsmål for å enten komme høyt oppe i søkeresultatene, fange oppmerksomheten i sosiale medier, eller få et klikk fra betalte annonser.

Husk at en viktig del av en strategi er å si nei til ting som ikke fører deg nærmere bedriftens mål. Tenk derfor på hvilke kunder dere tjener mest på, hvordan de definerer sine problemer, hvilke løsninger de tror de trenger og annen informasjon som utgjør deres ideelle kunder.

Når vi har skapt detaljerte personas har vi muligheten til å planlegge hvilke spørsmål og innvendinger vi må håndtere i vår salgsprosess og skape en tilpasset opplevelse for hvert prospekt. Og ikke minst får salgsavdelingen oversikt over hvilke leads som bør følges opp først.

Trenger du nye nettsider?

Tenk Digitalt utvikler nettsider som virker! Hensikten med et nettsted er vanligvis å motta bestillinger i en nettbutikk, eller samle kontaktdetaljer til potensielle kunder. Hva vil du at besøkende skal gjøre på ditt nettsted?

3. Kartlegg informasjonsbehovet i hver fase av kundereisen

Kjøpsprosessen innen både B2B og B2C kan være kompleks og lang. Det er mange spørsmål som må besvares, innvendinger som skal håndteres, produkter og tjenester som skal sammenliknes, og en rekke ulike leverandører som skal evalueres.

Innhold er sentralt i inbound marketing-metodologien, og det er nettopp innhold som er middelet vi bruker for å bevege et prospekt gjennom kundereisen sin. 

Hver persona har et informasjonsbehov som må dekkes. Derfor er det kritisk for å lykkes med inbound marketing at man på forhånd har kartlagt hva slags innhold som trenges i hver fase av kundereisen.

kundereisen er en viktig del av strategien for inbound marketing
Kundereisen er en viktig del av strategien for inbound marketing

Kundereisen består av tre faser:

  • Bevisstgjøringsfasen
  • Evalueringsfasen
  • Beslutningsfasen

Tenk på at et prospekt har ulike spørsmål avhengig av hvor i kundereisen de er. Din bedrift må kunne håndtere alle disse spørsmålene for å bevege prospektet fra å være fremmed til å bli kunde.

Bevisstgjøringsfasen

I bevisstgjøringsfasen fokuserer vi nesten kun på en løsning på et problem. Det er med andre ord ingen fokus på leverandøren, altså deg. Prospektet har i denne fasen opplevd en situasjon som har utløst et problem, og som igjen skaper et behov for endring. Dette gjør at prospektet begynner å søke etter alternative løsninger.

Evalueringsfasen

Når de kommer til evalueringsfasen begynner prospektet å utdanne seg om de ulike strategiene og løsningene som eksisterer. Det er her du må begynne å formidle hvorfor de bør velge nettopp din løsning og ikke andre alternativer. I denne fasen begynner prospektet å evaluere ulike leverandører.

Beslutningsfasen

I beslutningsfasen har prospektet pekt seg ut de mest aktuelle leverandørene. Et typisk tilbud i denne fasen har et mer personlig preg, og her passer det best med en konsultasjon eller en demonstrasjon. I tillegg vil prospekter være interessert i å vite hva de kan forvente i et samarbeid med deg som leverandør. Det er altså ikke før i denne fasen at vi har et større leverandørfokus.

Når du har tenkt ut alle spørsmålene og innvendingene du får fra prospekter kan du begynne å tenkte ut titler på bloggartikler, nedlastbare ressurser, hvilke formater som passer best i hver fase, og hvem i organisasjonen som er ansvarlig for å skape dette innholdet.

4. Implementer automatisk oppfølging (lead nurturing)

Endringer og problemer er utløsere som starter den potensielle kundens kundereise. Kundereisen, eller kjøpsprosessen, er den prosessen folk flest følger når de undersøker en løsning for deres problemer. 

I denne prosessen vil de først oppdager din bedrift, så vil de begynne å stole på din ekspertise, lære seg omfanget av hva du tilbyr, de vil sammenlikne deg med konkurrentene, og til slutt gjøre en kjøpsbeslutning.

Noen prospekter vil være personer som besøker ditt nettsted, men som ikke er klare til å kjøpe helt enda. De trenger mer informasjon før de tar en kjøpsbeslutning eller melder seg på en konsultasjon. Hvis de har konvertert på ditt nettsted, så har vi heldigvis flere metoder for å følge opp hvert prospekt.

Du må følge opp hver lead

En inbound marketing-strategi inneholder ikke bare informasjon om hvordan du skaffer leads, men også hvordan du fører dem videre i kundereisen.

Når vi har generert en lead, så er målet vårt å bevege denne personen mot å bli det vi kaller for en MQL, eller «marketing qualified lead». Her ønsker vi økt engasjement, at prospektet laster ned mer informasjon og beveger seg videre i sin kundereise. Vi kan her ta i bruk det som kalles lead nurturing. Det er tilpassede e-poster som blir sendt basert på atferden og interessene til hvert enkelt prospekt.

Et eksempel er at en lead har lastet ned en enkel sjekkliste. For å få ham videre til evalueringsfasen kan du tilby en forsmak på hvordan det vil være å arbeide med din bedrift. Slik kan du forberede dem for en mer direkte interaksjon med salgsrepresentanter i beslutningsfasen.

Innhold i evalueringsfasen er et viktig verktøy i en automatisert salgsprosess; den separerer dem som kun er på søk etter informasjon fra dem som er seriøse kjøpere. Når en lead har blitt til MQL, så blir det neste målet å bevege denne personen mot å bli SQL, eller sales qualified lead. Her er vårt mål å få prospektet til å f.eks. melde seg på en demonstrasjon, konsultasjon eller en salgssamtale fra salgsavdelingen.

Du må også følge opp og dele ressurser med en kunde som har gjennomført et kjøp. En betalende kunde i din kontaktdatabase er verdt mye mer enn kontakter som aldri har kjøpt fra deg før.

Les min artikkel med syv eksempler på automatiske e-posttkanmanjer.

skjermdump av ulike e-postkampanjer i MailChimp
MailChimp har flere maler for ulike e-postkampanjer du kan bruke til lead nurturing

Videre lead nurturing

Gjennom lead nurturing kan du følge opp kunder etter at de har fullført kjøpet sitt. Du kan sende svar på vanlige spørsmål kunder har, vise dem ytterligere fordeler med å være en kunde, og be om deres tilbakemeldinger på kjøpsprosessen.

Dessverre vil ikke alle dine leads bli til kunder, men i noen tilfeller kan det lønne seg å sette opp lead nurturing også for uengasjerte leads.

Dersom leads har gjennomført en lead nurturing workflow uten å bevege seg fra en fase til den neste, bør disse bli lagt til en liste kun for uengasjerte leads.

Dette er en mulighet for din bedrift å dele tips og taktikker som muligens er utenfor emnet i den originale lead nurturing-sekvensen. Denne sekvensen kan inneholde så mange e-poster som du ønsker.

Desto mer innhold som kan bli delt over lengre tid, desto bedre. Spre innholdet ut over tid for å ikke virke for innpåsliten, prøv heller å holde dem bevisste og engasjerte.

Målet her er å fortsette å bygge forholdet og tillit mellom deg og uengasjerte leads ved å sende dem bra og relevant innhold, og få dem tilbake og inn på et salgsløp.

Slik kan lead nurturing se ut:

Som del av din inbound marketing-strategi må du også skissere hele kundereisen og på den måten ta kontroll over hele kjøpsprosessen.

Det gjør du ved å håndtere spørsmålene og innvendingene før de i det hele tatt dukker opp i form av automatisert oppfølging. Her bruker vi marketing automation-løsninger som for eksempel HubSpot.

I denne artikkelen går jeg gjennom syv gode verktøy for å automatisere digital markedsføring.

Her er hvordan det kan se ut i praksis for din bedrift:

  1. En person ser at du har delt ditt innlegg i sosiale medier og trykker på denne.
  2. Bloggartikkelen din blir lest, og i innlegget ligger det CTA-er som fører besøkende til en landingsside med et skjema.
  3. På landingssiden blir besøkende tilbudt nedlastbart innhold som matcher emnet i bloggartikkelen. Besøkende får innholdet i bytte mot deres kontaktinformasjon.
  4. Når en person fyller ut skjemaet blir de tilsendt e-poster som svarer på spørsmål og innvendinger og sender dem til nye landingssider som ber om mer utfyllende informasjon.
  5. Hvor engasjert hvert prospekt er avgjør hvor kvalifisert de er. Ettersom en person fyller ut flere skjemaer og konsumerer innhold vet vi at dette er en person som er en potensiell kjøper. Dette lar salgsavdelingen enkelt finne hvilke kontakter som bør følges opp først.

For å få på plass dette systemet må du derfor kartlegge ressurser som:

  • Hva du tilbyr prospekter som er i evalueringsfasen og beslutningsfasen.
  • Hvilke oppfordringer du gir besøkende, og hva de ulike oppfordringene vil være basert på hvor i kjøpsprosessen hver kontakt er.
  • Kartlegge titler og formater for nedlastbart innhold for hver persona.
  • Identifisere hvilke spørsmål og innvendinger din bedrift må besvare og håndtere i e-postene dere sender til nye leads.

En god nettside er viktig for å skaffe leads

Din nettside er fundamentet for alle dine markedsføringsaktiviteter, men hvorfor har vi ikke snakket om nettsiden før nå?

Mange er mest opptatt av utseende og designet, men tenker sjeldent på hvor kundefokusert nettsiden er. Siden din skal selvfølgelig se bra ut og være optimalisert for søkemotorer. Det kan likvevel hende det er smart med re-design eller justering av nettsiden før du implementerer inbound marketing.

Inbound marketing-strategien er viktig for designet på din hjemmeside

Uten en strategi som hjelper deg å forstå akkurat hvem du bygger nettsiden for vil nettsiden din aldri fungere optimalt når det gjelder å tiltrekke og konvertere riktige personer.

En effektiv nettside bygget for inbound har tekst som er kundefokusert, og har gode oppfordringer i form av lenker, knapper og CTA-er som skaper konverteringer og kjøp.

Før vi da begynner å designe eller justere en nettside må vi forstå hvem vi snakker til. Alt for ofte er det for mye fokus på innhold som handler om bedriften, ikke kunden. 

Tenk på at en nettside først og fremst skal være en samleplass for ressurser som hjelper en spesifikk målgruppe med å løse deres spesifikke problemer.

En funksjon som skiller en nettside bygget for inbound fra tradisjonelle nettsider er at besøkende kan få en personalisert opplevelse basert på hvilken status de har i sin kontaktdatabase. 

Akkurat som for eksempel Amazon eller Norli gir deg tilbud basert på dine tidligere kjøp, så kan vi bruke verktøy som HubSpot for å tilby besøkende ulikt innhold basert på hvor de er i kundereisen.

Bruker du en CTA i slutten av dine bloggartikler kan en person som er lead bli tilbudt en sjekkliste, men en som er salgskvalifisert lead kan bli tilbudt en konsultasjon. Dette gjør opplevelsen mer personlig, og det bidrar til økte konverteringer.

5. Planlegg en inbound marketing-kampanje

Når vi har gjort alt dette kan vi endelig begynne å sende trafikk til siden vår for å få nye prospekter inn i salgsprosessen vi har bygget opp.

Vi kaller dette for inbound-kampanjer. En inbound-kampanje er en samling av enkelttaktikker som skal bidra til å tiltrekke trafikk til nettsidene våre og konvertere denne trafikken til nye leads.

med en strategi for inbound marketing i bunn kan du planlegge kampanjer
Med en inbound marketing-strategi i bunn kan du planlegge kampanjer

En kampanje går som regel over 12 uker, og har hovedfokus på å tiltrekke en av dine personas til nettsiden og bloggen din. Deretter sluses leads inn i din helautomatiserte salgsprosess som forklart i forrige punkt.

Det er her vi begynner å kartlegge hvilke blogginnlegg vi bør produsere. Vi bestemmer hvor mange blogginnlegg vi ønsker å publisere per måned, og jobber deretter med å promotere og distribuere dette innholdet.

Ifølge HubSpot, bør du ha minst 20 blogginnlegg for at de skal generere leads for deg. Også ifølge en HubSpot-undersøkelse, så vil bedrifter med mer enn 30 landingssider på nettstedet generere opp mot 7 ganger så mange leads enn bedrifter som har 1-5 landingssider.

Din bedrift bør derfor legge en produksjonplan for bloggartikler, nedlastbare ressurser, landingssider, e-poster og mer for å nå disse tallene innen 6 til 12 måneder etter implementeringen av inbound marketing. 

Digital markedsføring

Tenk Digitalt hjelper deg med å utvikle en digital kommunikasjonsstrategi, et nettsted som konverterer til nye salg eller leads og synlighet i digitale kanaler!

Det vi sitter igjen med er en enkel prosess som kan gjentas og skaleres. Nå kan vi endelig tenke på å øke annonseringsbudsjettet eller distribuere innholdet vårt på flere sosiale kanaler.

Lager du en god inbound marketing-strategi vil du ha et systemet som tiltrekker riktig målgruppe, konverterer dem og bearbeider hvert prospekt til varme leads som salgsavdelingen kan lukke enklere enn noen gang før.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Del denne artikkelen

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Jan Sollid Storehaug

Jan Sollid Storehaug

Daglig leder i Tenk Digitalt AS og foredragsholder. Jan har et stort engasjement for entreprenørskap og hvordan nye teknologier utfordrer oss og skaper nye muligheter. Les mer om Jans foredrag på Storehaug.no Send gjerne en epost til [email protected] eller ring 97512077 for en hyggelig prat!

Vi kan hjelpe deg med:

CTA-contact-us-new.png

Digital strategi

Tenk Digitalt kan hjelpe din bedrift å lage en praktisk plan for digital kommunikasjon og markedsføring. Vi diskuterer din digitale strategi og undersøker dine konkurrenter. Deretter kommer vi med konkrete forslag til forbedringer.

landingpage

Nettsider som virker

Har du nettsider som er godt egnet for digital markedsføring? Vi kan undersøke hvor godt nettstedet virker. Få en gratis vurdering av dine nettsider med konkrete forslag til forbedringer. Små endringer kan gi store resultater!

homepage-seo

Synlighet

Hvordan driver du trafikk til nettsidene dine? Tenk Digitalt kan lage innhold, optimalisere for søk, samt drive trafikk med sosiale medier, e-post og andre kanaler. Effektive nettsider gir mange besøk som konverteres til salg.

Jan Sollid Storehaug markedsføring i sosiale medier

Verdivurdering

Tenk Digitalt bistår gründere eller styrer som vurderer salg av sin virksomhet. Vi hjelper deg med riktig kommunikasjon mot din målgruppe. Første steg er å gjennomføre en grundig verdivurdering av din virksomhet..

Se hvordan trafikken stiger med en blogg

Finne investorer

Vi har oversikt over alle norske investorer og vet hvilke bransjer og hvilke investeringsfaser de er interessert i. Vi kan bistå ved små og store kapitalutvidelser og har deltatt i mange suksessrike norske og internasjonale emisjoner.

analysis-brainstorming-business-1571699

Aksjonærportal

Ønsker du å forbedre kommunikasjonen med dine aksjonærer? Vår aksjonærportal har BankID login for aksjonærer og styre. Løsningen kan brukes ved kapitalutvidelser og oppdaterer aksjonærregisteret med ett klikk.

Oppsummering av ukens digitale nyheter

Motta ukens mest interessante digitale nyheter direkte i innboksen helt gratis! Din e-postadresse er trygg hos oss – og du kan selvfølgelig melde deg av når som helst.

Les de siste digitale nyhetene

Vi gir deg gratis ukens viktigste digitale nyhetene fra norske nettsider som skriver om teknologi, digital markedsføring, gründerstoff, sosiale medier og søkemotorer.

Del denne artikkelen

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Ta kontakt

Tenk Digitalt hjelper deg med din digitale strategi, nettsider som konverterer til salg og økt trafikk til dine nettsider. Vi kan også bistå med verdivurdering av din bedrift og bistand til å finne nye aksjonærer. Ta kontakt i dag for en uforpliktende samtale!