7 gode løsninger for automatisering av digital markedsføring - Tenk Digitalt AS
Slik automatiserer du digital markedsforing

7 gode løsninger for automatisering av digital markedsføring

 Programvare for automatisering av salg og markedsføring forenkler salgsarbeidet. Du kan automatisere produksjon av innhold, distribusjon, samling av leads og håndtering av kundeforhold (CRM). Vi har sett på syv av de beste programvareløsningene for inbound marketing.

Om du ikke er kjent med automatisering av markedsføring, er det snakk om programvare som forenkler og automatiserer rutineoppgaver innenfor markedsføring. Programvaren er utformet og utviklet for å hjelpe deg med å prioritere og utføre salgs og markedsføringsoppgaver på en mer organisert og tidsbesparende måte. Den lar deg også spore informasjon om hvordan dine kunder eller prospekter responderer på dine aktiviteter.

Her tar vi en titt på de syv ledende spesialistene innen programvare for markedsføring. Du kan velge hvilken leverandør som passer best for din bedrifts behov ved å gjøre en sammenligning av pris som passer ditt budsjett og behov. Utfordringen er å forsikre deg om at du får valuta for pengene.

Ta gjerne kontakt med Tenk Digitalt AS om du har spørsmål eller trenger hjelp! Du kan nå oss på telefon: 23 89 68 11, sende oss en e-post på: [email protected], eller legge igjen kontaktinformasjonen din under så kontakter vi deg snarlig.

1. HubSpot

HubSpot har posisjonert seg som “go-to” løsning for små og mellomstore bedrifter, og det er også vår favoritt. Softwaren deres scorer høyt ved å ha funksjoner som er lette å bruke og den har et bredt spekter av funksjoner. Med HubSpot blir du lett å finne på nett, får konvertert besøkende på nettsiden din til mulige leads og kunder, og optimalisere målene dine basert på resultater.

 

Hubspot logo

 

HubSpot tilbyr enkle verktøy for søkemotoroptimalisering (SEO); bloggskriving og produksjon av innhold. Systemet er velintegrert mot sosiale medier som Facebook, LinkedIn og Twitter. Du kan også konvertere prospekter til leads og kunder ved å bruke landingssider, bearbeide leads og bruke markedsanalyser. Her er hele sjekklisten:

*bilde her*

Ja, Hubspot er favoritten vår: “Fra å tiltrekke besøkende til betalende kunder, samler Hubspot alle markedsføringsaktivitene dine på en plass”. Selv om dette er sant, kan vi ikke nekte for at akkurat denne løsningen for automatisering kommer med en heftig prislapp.

Hubspot gir tilgang til en startversjon av CRM (Custom Relationship Management)- programvare gratis. Beklageligvis kommer alle funksjonene du i praksis har bruk for i tillegg og disse må du ganske snart kjøpe som tilleggsfunksjoner. Med tilleggsfunksjonene blir CRM løsningen det nest beste, der den aller beste løsningen er deres programvare for markedsføring. Så hvor mye koster den?

 

Hubspot prisoversikt

 

Om du reagerer på at det er dyrt, vil vi minne deg om at Hubspot ikke er det eneste alternativet. Det er mange tilbydere med programvareløsninger for spesialisert markedsføring til en brøkdel av prisen. Problemet er at du ikke får alle funksjonene som Hubspot tilbyr.

 

2. Infusionsoft

Målt ut ifra antall kunder er Infusionsoft den ledende tilbyderen av programvare for salg og markedsføring til mindre bedrifter.

Infusionsoft logo

 

Infusionsofts plattform gir små bedrifter muligheten til å lage en strategi for salg og markedsføring, og å kartlegge hvert steg: sentralisering av kundedialog og daglige aktiviteter, få tak i nye leads og automatisering av oppfølging basert på preferanser og behov. Dette er i tillegg til å identifisere de beste leadsene og gjennomføre flere salg raskere. Systemet automatiserer repetitive oppgaver som oppfølging, håndtering av kontakter, fakturering og betaling fra ett og samme sted.

Selv om de retter seg mot små og mellomstore bedrifter er de også dessverre relativt kostbare for mindre bedrifter. Du kan begynne på $199 i måneden og velge Kickstartpakken mot å betale en engangsavgift i tillegg.

 

Infusionsoft prisoversikt

Med tre brukere for $199 i måneden bør du legge til den minste Kickstartpakken til $999. Med den får du CRM og automatisering av markedsføring. Dette betyr at du får CRM-integrering i tillegg til en kampanjebygger, landingssidebygger, nettsidesporing, statistikk og rapporter. Vår oppsummering er at Hubspot virker som en bedre investering med bedre funksjoner.

Infusionsoft startpakker

 

3. Marketo

Marketo er en ledende plattform for automatisering av markedsføring for større bedrifter, men dekker også behovene til små og mellomstore bedrifter. Selskapet tilbyr markedsføring via e-post, bearbeiding av leads, SEO, landingssider, vurdering av leads og analysering. De tilbyr også avanserte funksjoner som tilpassing av nettsider, mobilt engasjement og retargeting på sosiale medier og nett.

 

Marketo Logo

 

I følge en rapport fra Gartner (sept. 2016) blir Marketo regnet som ledende innen CRM-håndtering av leads. De retter seg mot større selskaper og prisene starter på $895 i måneden.

 

Marketo prisoversikt

 

Selv om Marketo ikke har funksjoner for produksjon av innhold eller bloggplattform, har de fleste større selskaper andre løsninger som tar seg av dette. Manglende funksjon for søkemotormarkedsføring gir minuspoeng.

 

4. Oracle Marketing Cloud/Eloqua

Oracle Eloquas produkt har (bare) funksjoner for: målretting, håndtering av leads, måling av markedsføring, markedsføring på nett og tilrettelegging for salg. Det er det hele. Sammenlignet med Hubspot og Infusionsoft mangler Eloqua mange vitale funksjoner.

 

Oracle Eloqua logo

 

Oracle er gode på å gi markedsførere muligheter til å planlegge og gjennomføre kampanjer og samtidig levere en tilpasset kundeopplevelse til sine prospekter. Mulighetene for å bygge kampanjer, og å nå ut til publikum på tvers av kanaler via e-post, visning av søk, video og mobil gjør dette produktet tiltalende.

Oracle har eksistert siden 1977 og er like gamle som deres løsning for automatisering av markedsføring. Vil vi anbefale den? Egentlig ikke. Men, de har et godt integrert system for håndtering av leads, og en enkel funksjon for bygging av kampanjer. Programvaren deres hjelper markedsførere med å engasjere det riktige publikummet på det rette tidspunktet i kjøpssyklusen. Salgsteam kan gjennomføre flere salg på kortere tid ved å øke investeringsavkastningen på markedsføring med innsikt i sanntid.

 

Oracle Eloqua prisoversikt

 

Systemet er bra for deg som kun er opptatt av salg, men ikke like bra om du har et markedsføringsteam som håndterer tekniske utfordringer på sosiale medier. Vi kan heller ikke si at prisen du betaler er bra, spesielt med tanke på hva som blir tilbudt.

Ta gjerne kontakt med Tenk Digitalt AS om du har spørsmål eller trenger hjelp! Du kan nå oss på telefon: 23 89 68 11, sende oss en e-post på: [email protected], eller legge igjen kontaktinformasjonen din under så kontakter vi deg snarlig.

 

Ta kontakt

Tenk Digitalt hjelper deg med din digitale strategi, nettsider som konverterer til salg og økt trafikk til dine nettsider. Vi kan også bistå med verdivurdering av din bedrift og bistand til å finne nye aksjonærer. Ta kontakt i dag for en uforpliktende samtale!

 

5. iContact/OutMarket

Endelig en tilbyder som er et reelt alternativ til Hubspot. De holder det de lover på nettsiden sin: “Enkel, kraftig og rimelig. iContact Pro er en dynamisk løsning for automatisering av markedsføring som gir bedrifter mulighet til å opprette kontakt raskere, gi presis målretting og maksimere resultatene. Vit mer. Gjør mer. Oppnå mer.”

 

icontact logo

 

Outmarket krysser ikke av alt på lista, men de har alle de nødvendige funksjonene for effektiv bruk av makte sosiale medier. Du kan utnytte påvirkningen fra markedsføring via e-post ved å poste innhold på ulike sosiale kanaler som Facebook, Twitter, LinkedIn og Google+. Du kan starte og delta i samtaler i sanntid og trender fra ulike sosiale nettverk og vær aktivt engasjert med publikummet ditt. Alt til en ganske så god pris.

 

Icontact Outmarket logo

 

6. IBM ExperienceOne

IBM ExperienceOne er et mer kompleks system for automatisering. Det hjelper deg med å tiltrekke deg og maksimere levetidsverdien til kundene dine ved å tilby en bedre brukeropplevelse.

Ved å gå fra IBM Enterprise Marketing Management (EMM) merket til IBM ExperienceOne har IBM mer enn 60 integreringer på tvers av en rekke ulike produkter. Disse hjelper med å skape en helhetlig løsning som har som mål å gi kundene en holistisk kundeopplevelse. Er det dyrt?

Å eie IBM ExperienceOne for kundeengasjering betyr egentlig at du kjøper de vesentlige investeringene IBM har gjort. De har over lang tid gjort forskning, utvikling og oppkjøp av ledende automatisering av markedsføring, digital markedsføring, varehandel, kundeopplevelser og mobile push-løsninger.

Selv om plattformen er veldig teknisk og sofistikert kan den likevel ikke tilby alle de samme punktene på sjekklisten som Hubspot kan. Den er heller ikke like lett å følge og bruke som IContact.

 

7. Mautic open source

Mautic er en gratis open source plattform som du kan integrere med WordPress. Selv om den kanskje ikke har alle funksjonene som noen av konkurrentene har, har den alle de viktigste: bearbeiding av kontakter og sporing, kampanjemarkedsføring og programmer som styrer “drypp”, integrering med sosiale nettverk, landingssider og andre ressurser.

 

Mautic Logo

 

Det har til og med noen ganske avanserte funksjoner som bare er tilgjengelige hos konkurrerende foretak gjennom A/B testing. En funksjon vi verdsetter som ingen av de andre større tilbyderne har: CMS-integrering i WordPress. Tenk Digitalt AS anbefaler teknisk kyndige å utforske open-source programvare i WordPress-universet. Med hundretusenvis av brukere som i fellesskap bidrar til utvikling og forbedring, seiler Mautic opp som en seriøs utfordrer til Hubspot.

 

Mautic maestro

 

Det finnes mer enn 100 alternativer som er tilgjengelige fra SalesForce (Pardot), Act ON, SAS Institute, Sales Manago, Adobe (Campaign), Salesfusion og mange andre som er vel verdt å ta en titt på!

Ta gjerne kontakt med Tenk Digitalt AS om du er interessert i å lære mer om noen av disse løsningene eller hvordan automatisering av markedsføring hjelper deg med inbound marketing.

Ta kontakt

Tenk Digitalt hjelper deg med din digitale strategi, nettsider som konverterer til salg og økt trafikk til dine nettsider. Vi kan også bistå med verdivurdering av din bedrift og bistand til å finne nye aksjonærer. Ta kontakt i dag for en uforpliktende samtale!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Del denne artikkelen

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Jan Sollid Storehaug

Jan Sollid Storehaug

Daglig leder i Tenk Digitalt AS og foredragsholder. Jan har et stort engasjement for entreprenørskap og hvordan nye teknologier utfordrer oss og skaper nye muligheter. Les mer om Jans foredrag på Storehaug.no Send gjerne en epost til [email protected] eller ring 97512077 for en hyggelig prat!

Vi kan hjelpe deg med:

CTA-contact-us-new.png

Digital strategi

Tenk Digitalt kan hjelpe din bedrift å lage en praktisk plan for digital kommunikasjon og markedsføring. Vi diskuterer din digitale strategi og undersøker dine konkurrenter. Deretter kommer vi med konkrete forslag til forbedringer.

landingpage

Nettsider som virker

Har du nettsider som er godt egnet for digital markedsføring? Vi kan undersøke hvor godt nettstedet virker. Få en gratis vurdering av dine nettsider med konkrete forslag til forbedringer. Små endringer kan gi store resultater!

homepage-seo

Synlighet

Hvordan driver du trafikk til nettsidene dine? Tenk Digitalt kan lage innhold, optimalisere for søk, samt drive trafikk med sosiale medier, e-post og andre kanaler. Effektive nettsider gir mange besøk som konverteres til salg.

Jan Sollid Storehaug markedsføring i sosiale medier

Verdivurdering

Tenk Digitalt bistår gründere eller styrer som vurderer salg av sin virksomhet. Vi hjelper deg med riktig kommunikasjon mot din målgruppe. Første steg er å gjennomføre en grundig verdivurdering av din virksomhet..

Se hvordan trafikken stiger med en blogg

Finne investorer

Vi har oversikt over alle norske investorer og vet hvilke bransjer og hvilke investeringsfaser de er interessert i. Vi kan bistå ved små og store kapitalutvidelser og har deltatt i mange suksessrike norske og internasjonale emisjoner.

analysis-brainstorming-business-1571699

Aksjonærportal

Ønsker du å forbedre kommunikasjonen med dine aksjonærer? Vår aksjonærportal har BankID login for aksjonærer og styre. Løsningen kan brukes ved kapitalutvidelser og oppdaterer aksjonærregisteret med ett klikk.

Oppsummering av ukens digitale nyheter

Motta ukens mest interessante digitale nyheter direkte i innboksen helt gratis! Din e-postadresse er trygg hos oss – og du kan selvfølgelig melde deg av når som helst.

Les de siste digitale nyhetene

Vi gir deg gratis ukens viktigste digitale nyhetene fra norske nettsider som skriver om teknologi, digital markedsføring, gründerstoff, sosiale medier og søkemotorer.

Del denne artikkelen

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Ta kontakt

Tenk Digitalt hjelper deg med din digitale strategi, nettsider som konverterer til salg og økt trafikk til dine nettsider. Vi kan også bistå med verdivurdering av din bedrift og bistand til å finne nye aksjonærer. Ta kontakt i dag for en uforpliktende samtale!