«Samarbeidet med Tenk Digitalt har vært avgjørende for vår suksess.»
(Vetle Bjørnstad, daglig leder, Voids)
I Tenk Digitalt var vi ikke sene med å engasjere oss da Voids tok kontakt. Vi likte godt ideen om en parkeringsapp som både skaffet bilister parkeringsplasser og eiere av parkeringsplasser passiv inntekt. Så klart ville vi være med å utvikle nettside og app for Voids.
Daglig leder i Tenk Digitalt AS Jan Sollid Storehaug var også begeistret for miljøengasjementet til Vetle Bjørnstad. Ved første øyekast tenker man kanskje ikke på miljø når man leser om parkering. Voids løsning er faktisk bærekraftig og bidrar til miljøet på flere måter.
Som kjent blir det færre og færre ledige parkeringsplasser i storbyene. Noe mange ikke er klar over er at så mye som 30 % av utslippet fra biler i storbyene er fra bilister på jakt etter ledig parkeringsplass!
Så til politikere og andre som er opptatt av miljøvennlige løsninger, kan vi trygt si at vi med Voids bidrar til delingsøkonomi ved å dele på de parkeringsplassene som enda er tilgjengelige. Lettere å finne plass, økte inntekter i stramme tider og så sparer vi miljøet med mindre utslipp.
For utbyggere og eksisterende borettslag og sameier er det i dag et krav til antall parkeringsplasser per boenhet. Der det kunne vært grøntareale, blir det ofte parkeringsplasser som i tillegg ikke blir benyttet. Med Voids løsning kan man effektivt dele på færre plasser og samtidig skape inntekter til fellesskapets glede.
Teamet i Tenk Digitalt tente på ideen bak Voids og ville gjerne jobbe med Vetle.
Det var rett og slett SEO som gjorde at jeg fant Tenk Digitalt, forteller Vetle Bjørnstad (daglig leder i Voids). Jeg Googlet et spørsmål jeg hadde om digital markedsføring og fant en artikkel som fikk meg til å kontakte daglig leder Jan Sollid Storehaug i Tenk Digitalt.
Kort tid etter steppet Jan inn som mentor da Voids skulle sende søknad til Innovasjon Norge. Deretter tok det ikke lang tid før Vetle og Jan fant tonen. Ganske snart la vi planer om utvikling av nettsider og videre markedsføring av Voids.
Det startet med oppussing av hjemmesidene og oppskalering av innholdet som allerede fantes. Samtidig var Jan raskt ute med å få Voids på LinkedIn, noe Vetle aldri angret ett sekund på.
På LinkedIn fikk vi gode resultater både med tanke på kunder og investorer. Jan og hans bror, Pål Storehaug hjalp meg med å strukturere min jobb og mitt fokus. De fikk meg raskt til å forstå at det var på tide å komme i gang med å skaffe kapital fra investorer og dessuten satse 100 prosent på Voids. Jeg sa opp min faste jobb og var i gang, godt hjulpet av teamet i Tenk Digitalt. (Vetle)
Slik gikk det til at Tenk Digitalt først utviklet nytt nettsted for Voids og deretter satte to utviklere til å lage Voids-appen i et nytt system. Vi er stolte over hva vi har fått til på begge fronter, både med tanke på design og funksjonalitet.
Tenk Digitalt løser Voids sine utfordringer på løpende bånd
Voids har en litt spesiell utfordring, i og med at de har to forskjellige kundegrupper. Bilistene som skal leie parkering er den ene målgruppen; de som skal leie ut parkeringsplasser er den andre.
For å tilfredsstille begge disse målgruppenes behov med strategiske tilbud trengs det to fullverdige markedsføringsstrategier. Markedskampanjene må balanseres jevnlig, noe det jobbes med for øyeblikket før innholdsproduksjon og andre markedsføringsgrep skal prioriteres i større grad.
«Nettsiden ble et kjempegrunnlag med stort potensiale. Nå handler det bare om å vokse slik at vi kan få utnyttet dette. Vi merker allerede at SEO-jobben har gitt oss en god del organiske forespørsler og nye kunder fra Googlesøk.»
Vetle Bjørnstad, daglig leder, Voids
Så langt har Voids fått stort utbytte av all kommunikasjonen med teamet i Tenk Digitalt, ledet av Jan og Pål. De har bistått i alle prosesser, fra idemyldring og strategi til gjennomføring av kapitalutvidelser og kontakt med nye investorer. Vi snakker sammen daglig om alt fra funksjoner i appen, til kundedialoger, til alt som har med utvikling av Voids å gjøre. (Vetle)
I tillegg til dette har Tenk Digitalt levert en plattform for investorer der det kan bestilles Voids-aksjer direkte på nettsiden. Det har vært til stor hjelp for oss i arbeidet med å skaffe mange nye investorer. (Vetle)
Gratis E-bok
Hva er inbound marketing og hvordan lager du en inbound-strategi?
Last ned vår gratis guide Hvordan lage en inbound marketing-strategi. En inbound marketing-strategi vil hjelpe deg med å systematisere din digitale markedsføring, slik at du kan tiltrekke medlemmer av din målgruppe og konvertere dem til kunder.
Tenk Digitalt er alltid på utkikk etter lovende gründere
Som regel foretrekker Tenk Digitalt å jobbe med mellomstore og store bedrifter, som allerede er etablert og har løpende omsetning, men vi er ikke vanskelige å be når en ung og lovende gründer som Vetle Bjørnstad med en bedrift som Voids banker på døra. Da vi fikk mulighet til å bruke all vår erfaring å veilede en gründer med så stort potensial som Voids sa vi ja takk og satte alle kluter til.
Pål og Jan er begge seriegründere og begge har et bankende hjerte for unge gründere med gode ideer som tør å satse. Siden vi selv har startet mange bedrifter opp gjennom årene, har vi de beste forutsetninger for å forstå en gründerbedrifts utfordringer, forteller Pål. Vi er fleksible i vårt samarbeide med Vetle og vårt team tilpasser seg hans behov. Når det er travelt, står vi på døgnet rundt – en nødvendighet som de fleste gründere kjenner seg igjen i.
Nå som nettsiden og appen er på plass har vi fokus på få på plass gode investoravtaler.
Det siste året har vi fått på plass mange spennende nye kunder, forteller Vetle. Eksempler på kunder er blant annet et norges største eiendomsselskap, Entra og tidligere Veidekkes eiendomsselskap Veidekke Eiendom, som nå er Nordr. Verdt å nevne, blant mange andre, er også populære Skarsnuten og Skigaarden i Hemsedal. Vi har flest bedrifter i Oslo området, men jobber nå med store og små bedrifter fra nord til sør i Norge.
Nå ser vi frem mot å iverksette storstilt promotering på alle plan, avslutter Vetle. Se opp for Voids, de er alt annet enn parkert, men på full fart opp og frem, og Tenk Digitalt er med på hvert steg mot toppen!