Key Account har etablert et nytt partnerskapskonsept i norsk regnskapsbransje som gir lokale byråer samme slagkraft som gigantene. Tenk Digitalt bidrar med strategi og markedsføring.
Key Account er et nettverk av norske regnskapsbyråer som alle er medeiere og utviklere av organisasjonens tjenester. Det er et nytt konsept i regnskapsbransjen der byråene deler alt fra kompetanse og ressurser til oppdrag og kunder. Enkelt sagt er det en delingsplattform for regnskapsførere som Tenk Digital er med på å utvikle.
Driver du eller planlegger oppstart av et regnskapsbyrå og vil høre mer om mulighetene for å bli partner hos Key Account? Kontakt Carsten på telefon 414 76 532, e-post stryhn@keyaccount.no eller klikk her for å lese mer: Key Account: Partnerskap for felles fremgang
I forbindelse med samarbeidet mellom Key Account og Tenk Digitalt har vi tatt en prat med Carsten Stryhn som startet opp og leder førstnevnte bedrift. Stryhn har lang fartstid som revisor og CFO for norske og internasjonale bedrifter, og jobber nå som regnskapsfører og rådgiver for regnskapsbyråer og deres kunder. Derfor var det kanskje ikke så rart at han fant tonen med de to seriegründerne Jan og Pål Storehaug som har lang erfaring med utvikling og markedsføring av nye prosjekter.
Key Account fant Tenk Digitalt på Google
Samarbeidet startet i romjulen 2022 da Carsten søkte etter «kapitalforhøyelse» på Google og kom over Tenk Digitalts tjenester. Slik kom han til å lese mer om Tenk Digitalt, blant annet denne artikkelen om Jan Sollid Storehaug og hans lange erfaring i Norsk næringsliv: Veien fra gründer i UNIC til oppstart av Tenk Digitalt
«Tenk Digitalt er investeringen verdt; de leverer på linje med bransjens beste markedsførere»
(Carsten Stryhn, CEO, Key Account AS)
Stryhn var i ferd med å iverksette en emisjon via Folkeinvest da han fant Tenk Digitalt. Tilbudet om bistand til kapitalforhøyelse hvor selskapet ble klargjort til å gjøre dette i egen regi var derfor meget interessant. Slik gikk det til at Stryhn kontaktet Tenk Digitalt og fortalte om sine planer med Key Account.
Fra motbakke til medvind i seilene
Stryhn sto på stedet hvil frem til Tenk Digitalt kom inn i bildet. Han hadde kommet til et punkt der han trengte nye perspektiver på alt fra forretningsmodell og finansiering til strategi og ikke minst en operasjonell digital strategi for å nå nye partnere.
Jan Sollid Storehaug tilbyr tjenester som coach for ledere i oppstartsvirksomheter, men selv om svaret på Stryns første mail var at Tenk Digitalt overlesses av lignende forespørsler og kun tar på seg prosjekter de har stor tro på, ble det etter noen gode møter full match og avtale ble inngått.
Det er klart det koster å leie inn folk som Jan og Pål, forklarer Stryhn. For min del hadde jeg ingen problemer med å gi dem 10 prosent av selskapet til en gunstig pris mot at de steppet inn som mine strategiske rådgivere og samarbeidspartnere. Det er helt fair synes jeg, spesielt siden teamet i Tenk Digitalt har lang erfaring og de beste referansene fra bedrifter med behov for bistand til digital markedsføring, forretningsutvikling og finansieringsstrategi.
Les også: Smartere salgsstrategi og markedsføring med kunstig intelligens (AI)
Slik ble grunnlaget lagt for Key Accounts suksess
Så fort samarbeidet var en realitet, tok Key Account fatt på kapitalforhøyelsen sammen med teamet i Tenk Digitalt. Det første steget var å ta tak i eierstrukturen. Da ble Stryhn raskt klar over at det ikke er så viktig å sitte med aksjemajoriteten som han trodde.
Det er nemlig ikke farlig å slippe inn nye eiere i selskapet om du til gjengjeld får gode investorer som vil være med å bygge opp virksomheten. Målet er å utløse verdiskaping. Det er mye bedre å sitte med en mindre eierandel som er mye verdt, enn en stor eierandel uten noe særlig verdi.
Jan og Pål er veldig profesjonelle, men også tøffe i diskusjonene, noe som ikke er så rart med tanke på erfaringen de har fra sin lange fartstid i norsk næringsliv.
(Carsten Stryhn, CEO, Key Account AS)
På samme tidspunkt iverksatte Tenk Digitalt en vedvarende utvikling av prospekt og forretningsplan. I starten jobbet de nøye med utvikling av budskap, personas og hvem forretningsideen skulle rettes mot.
Les mer: Hva er personas og hvordan lage dem (med personas eksempler)
Der og da synes jeg det var vanskelig og irriterende, innrømmer Stryhn. Alt jeg ville var å komme i gang, men jeg ser jo i ettertid at forretningsbudskapet har blitt mye mer spisset enn det var for et halvt år siden. Selv om det tok tid, så er Tenk Digitalt alltid på. Når jeg er klar, så er de klare, og når jeg skaper flaskehals, så er de ikke redde for å si det til meg.
Key Accounts digitale oppvåkning
Med forarbeid og planlegging unnagjort startet utviklingen av nytt nettsted. Igjen fikk Stryhn en aha-opplevelse da det kom frem hvor mangelfullt det opprinnelige nettstedet var. Teamet i Tenk Digitalt er nemlig ikke redde for å si hva de mener. Vi setter raskt en stopper for designideer som hemmer nettstedets funksjon eller konverteringsrater.
«Tenk Digitalt har gjort underverker med designet og produserer fantastiske artikler»
(Carsten Stryhn, CEO, Key Account AS)
For eksempel ønsket jeg litt annen fargebruk på nettsidene, husker Stryhn. Men da fikk jeg kontant forklart at fargevalg direkte påvirker konverteringsraten. Dette har nemlig Tenk Digitalt undersøkt og laget statistikker over. Det er bare en av måtene vi sikrer best mulig kundetrafikk og konvertering for våre kunder.
Når jeg får ting forklart i klartekst, fortsetter Stryhn, så velger jeg å tro på dem som kan dette og setter mine egne preferanser til siden. Jeg synes det er veldig proft at de ikke legger noe imellom og er krystallklare på hva som fungerer og ikke.
«Det nye nettstedet har blitt luftig, lettforståelig og oppmuntrer til utforskning av sidene»
(Carsten Stryhn, CEO, Key Account AS)
Nå skal det sies at vi i Tenk Digitalt gjør vårt beste for å etterkomme kundenes ønsker. Så lenge det ikke er i konflikt med grunnleggende prinsipper som er dokumentert effektive, strekker vi oss langt. Ellers mener vi at det alltid er hensiktsmessig at et nettsted har et personlig preg som reflekterer hva bedriften står for.
Les mer: Nettsidedesign som gir resultater
Utviklingen stopper aldri med Tenk Digitalt på laget
Carsten setter også stor pris på at Tenk Digitalt holder trykket oppe, selv i perioder da han er opptatt med andre prosjekter som krever mye tid. Da holder vi i stedet kontakt med fortløpende rapportering via e-post, meldinger eller per telefon.
Det skjer noe hele tiden, sier Stryhn. Tenk Digitalt stopper ikke opp om jeg lager flaskehals. Det gjør det mye enklere for meg som ikke egentlig er interessert i å drive med micromanagement av design, innhold og markedsføring. Det tillater meg å fokusere på å bygge opp firmaet.
Slik fortsetter samarbeidet mellom Key Account og Tenk Digitalt. Sammen har vi utviklet en målrettet forretningsmodell, inkludert alt fra eierstrategi til utvikling av hjemmesiden og markedsføringsstrategi. Neste steg på agendaen er iverksettelse av Key Accounts nærvær på sosiale medier, utsending av regelmessige nyhetsbrev, og ny emisjon på nyåret.
Gratis E-bok
Kommunikasjonsstrategi for digital markedsføring
Last ned vår praktiske guide til hvordan du kan utvikle en digital kommunikasjonsstrategi for din virksomhet. Guiden tar deg gjennom vår fem-stegs prosess for å nå ut til din målgruppe.
Et innovativt markedsbyrå som sprenger alle grenser
Avslutningsvis nevner Stryhn at han synes det er veldig gøy å jobbe med et fremoverlent firma som Tenk Digitalt. Han liker at brorparten av teamet er internasjonalt og fjernjobber som det skulle vært den mest naturlige ting i verden.
Mens Jan holder fortet i Oslo og på Hvaler sitter Pål som utviklingsleder på Malta med en UX-designer i samme nabolag. Programmererne sitter i Tyrkia, prosjektlederen i Thailand og tekstforfatteren som er tildelt Key Account er bosatt i Japan.
Til tross for at teamet er spredt over hele kloden, gjennomfører de daglige digitale møter og holder like nær kontakt med sine kunder som andre markedsføringsbyråer, kanskje til og med litt nærmere.
Jeg har vært i direkte kontakt med Tenk Digitalt sitt team i både Malta, Istanbul og Osaka, forteller Stryhn. Det er veldig forfriskende å jobbe med slik en vidt spredt gjeng. Det fungerer helt fortreffelig og understreker at det ikke spiller noen rolle hvor folk sitter så lenge de er pålitelige og lever som forventet.
Les også: Teambuilding for fremtiden: Slik forbereder du dine ansatte på teknologiske skifter
«Det er veldig kult hvordan Tenk Digitalt gjennomfører effektiv team-building på tvers av kontinentene. De lever virkelig opp til navnet sitt.»
(Carsten Stryhn, CEO, Key Account AS)
Nå har du en unik mulighet til å investere i et spennende nytt konsept i regnskapsbransjen. Vi ser etter investorer med kompetanse som vil investere penger, men gjerne også bidra til suksess for Key Account med nettverk og kompetanse. Kontakt Carsten på telefon 414 76 532, e-post stryhn@keyaccount.no eller last ned Key Accounts partnerprogram