En av de store utfordringene med Snapchat for forretninger er vanskeligheter med å dele din Snapchat-konto med andre. Snapchat er et fantastisk verktøy for å komme i kontakt med en yngre målgruppe og å bygge merkevarekjennskap.
Nå har det heldigvis blitt enklere å dele brukerkontoen din med andre. Lenken henter du fra snapchat, og ser slik ut: https://www.snapchat.com/add/Tenk Digitalt AS
Bruker du mobil skal du kunne klikke på lenken med mulighet for å legge Tenk Digitalt AS til som venn. Da vil du kunne sende og motta “snaps” fra oss i Tenk Digitalt AS.
I denne artikkelen forklarer vi hvordan du legger til flere Instagram kontoer.
Har du ikke Snapchat? Da kan du laste det ned her.
Slik lager du en lenke for å dele Snapchat:
1. Klikk på Snapchat-symbolet øverst i Snapchat.
![Illustrasjon 1 som forklarer hvordan du går frem for å dele snapchat med dine kontakter.](https://zfybk3qab7.wpdns.site/wp-content/uploads/2016/02/imageedit_10_8293048750.jpg)
2. Klikk på “Legg til venner”.
![Illustrasjon 2 som forklarer hvordan du går frem for å dele snapchat med dine kontakter.](https://zfybk3qab7.wpdns.site/wp-content/uploads/2016/02/imageedit_12_3133241143.jpg)
3. Klikk på “Del brukernavn”.
![Illustrasjon 3 som forklarer hvordan du går frem for å dele snapchat med dine kontakter.](https://zfybk3qab7.wpdns.site/wp-content/uploads/2016/02/imageedit_14_8662755101.jpg)
Nå kan du velge hvordan du vil dele lenken. Lenken kan du også kopiere og dele på nettstedet ditt, sende som SMS, på e-post, og så videre.
![Et meldingsfelt på en mobil med en tekst i vinduet.](https://zfybk3qab7.wpdns.site/wp-content/uploads/2016/02/IMG_1032.png)
I denne artikkelen kan du lære hvordan du kommer i gang med markedsføring på Facebook.
Takeaway: Slik kan du dele din Snapchat
1. Klikk på Snapchat-symbolet øverst i Snapchat.
2. Klikk på “Legg til venner”.
3. Klikk på “Del brukernavn”.
![](https://tenkdigitalt.no/wp-content/uploads/2020/01/kommunikasjonstrategi.png)
Gratis E-bok
Kommunikasjonsstrategi for digital markedsføring
Last ned vår praktiske guide til hvordan du kan utvikle en digital kommunikasjonsstrategi for din virksomhet. Guiden tar deg gjennom vår fem-stegs prosess for å nå ut til din målgruppe.
Alt begynner med et godt nettsted
Begynner du markedsføre deg selv før ditt nettsted er klart kan du risikere å miste leads og potensielle kunder. Enkelt forklart må nettstedet ditt være egnet for å få tak i ti på taket. Du vet at de er der, men trenger en stige for å få tak i de. På ditt nettsted kan denne stigen for eksempel være Call to Actions (handlingsoppfordrende lenker slik som banneren under).
Funksjoner som ditt nettsted bør ha:
- Responsivt og aktuelt design: Et nettsted som fungerer optimalt på alle enhenter.
- Søkemotoroptimalisert (SEO): Godt innhold lønner seg både for å hjelpe besøkende til å navigere på ditt nettsted, men hjelper også søkemotoren til å forstå hva ditt nettsted handler om. Pass også på at den tekniske kvaliteten på ditt nettsted er tilpasset for indeksering.
- Sosiale medieknapper: Tilrettelegg ditt nettsted for deling på sosiale medier.
- Sporingspiksler: Lar deg fange opp demografi om besøkende og muligheten til å målrette annonser mot de som har besøkt ditt nettsted eller bestemte sider.
- Facebookpiksel: Facebookpikselen installeres på ditt nettsted og lar deg måle resultatet av kampanjer og målrette kampanjer for de som mest sannsynlig vil gjøre det du ønsker. Med Facebook-pikselen kan du også automatisk lage et publikum av de som har besøkt nettstedet ditt, som du igjen kan bruke for å finne mennesker som ligner på de som har besøkt nettstedet ditt (speilpublikum).
- Analyseverktøy: Du bør integrere et analyseverktøy som for eksempel Google Analytics for å undersøke resultatet av dine kampanjer på tvers av mediekanaler. Du vil også få verdifull informasjon om din målgruppe og hvordan de oppfører seg på ditt nettsted.
- Landingssider: Du bør ha én landingsside for hver kampanje du lager. En landingsside er en side som er laget på nettstedet som du tilpasser nøyaktig til kampanjen.
- Call to Action: Med handlingsoppfordrende lenker kan du oppfordre besøkende til å gjøre noe, for eksempel kjøpe noe eller fylle ut et skjema.