En av de store utfordringene med Snapchat for forretninger er vanskeligheter med å dele din Snapchat-konto med andre. Snapchat er et fantastisk verktøy for å komme i kontakt med en yngre målgruppe og å bygge merkevarekjennskap.
Nå har det heldigvis blitt enklere å dele brukerkontoen din med andre. Lenken henter du fra snapchat, og ser slik ut: https://www.snapchat.com/add/Tenk Digitalt AS
Bruker du mobil skal du kunne klikke på lenken med mulighet for å legge Tenk Digitalt AS til som venn. Da vil du kunne sende og motta “snaps” fra oss i Tenk Digitalt AS.
I denne artikkelen forklarer vi hvordan du legger til flere Instagram kontoer.
Har du ikke Snapchat? Da kan du laste det ned her.
Slik lager du en lenke for å dele Snapchat:
1. Klikk på Snapchat-symbolet øverst i Snapchat.
2. Klikk på “Legg til venner”.
3. Klikk på “Del brukernavn”.
Nå kan du velge hvordan du vil dele lenken. Lenken kan du også kopiere og dele på nettstedet ditt, sende som SMS, på e-post, og så videre.
I denne artikkelen kan du lære hvordan du kommer i gang med markedsføring på Facebook.
Takeaway: Slik kan du dele din Snapchat
1. Klikk på Snapchat-symbolet øverst i Snapchat.
2. Klikk på “Legg til venner”.
3. Klikk på “Del brukernavn”.
Gratis E-bok
Kommunikasjonsstrategi for digital markedsføring
Last ned vår praktiske guide til hvordan du kan utvikle en digital kommunikasjonsstrategi for din virksomhet. Guiden tar deg gjennom vår fem-stegs prosess for å nå ut til din målgruppe.
Alt begynner med et godt nettsted
Begynner du markedsføre deg selv før ditt nettsted er klart kan du risikere å miste leads og potensielle kunder. Enkelt forklart må nettstedet ditt være egnet for å få tak i ti på taket. Du vet at de er der, men trenger en stige for å få tak i de. På ditt nettsted kan denne stigen for eksempel være Call to Actions (handlingsoppfordrende lenker slik som banneren under).
Funksjoner som ditt nettsted bør ha:
- Responsivt og aktuelt design: Et nettsted som fungerer optimalt på alle enhenter.
- Søkemotoroptimalisert (SEO): Godt innhold lønner seg både for å hjelpe besøkende til å navigere på ditt nettsted, men hjelper også søkemotoren til å forstå hva ditt nettsted handler om. Pass også på at den tekniske kvaliteten på ditt nettsted er tilpasset for indeksering.
- Sosiale medieknapper: Tilrettelegg ditt nettsted for deling på sosiale medier.
- Sporingspiksler: Lar deg fange opp demografi om besøkende og muligheten til å målrette annonser mot de som har besøkt ditt nettsted eller bestemte sider.
- Facebookpiksel: Facebookpikselen installeres på ditt nettsted og lar deg måle resultatet av kampanjer og målrette kampanjer for de som mest sannsynlig vil gjøre det du ønsker. Med Facebook-pikselen kan du også automatisk lage et publikum av de som har besøkt nettstedet ditt, som du igjen kan bruke for å finne mennesker som ligner på de som har besøkt nettstedet ditt (speilpublikum).
- Analyseverktøy: Du bør integrere et analyseverktøy som for eksempel Google Analytics for å undersøke resultatet av dine kampanjer på tvers av mediekanaler. Du vil også få verdifull informasjon om din målgruppe og hvordan de oppfører seg på ditt nettsted.
- Landingssider: Du bør ha én landingsside for hver kampanje du lager. En landingsside er en side som er laget på nettstedet som du tilpasser nøyaktig til kampanjen.
- Call to Action: Med handlingsoppfordrende lenker kan du oppfordre besøkende til å gjøre noe, for eksempel kjøpe noe eller fylle ut et skjema.