Hvordan legge til flere Instagram-kontoer

 In Sosiale medier

For oss som administrerer mer enn én Instagram-konto er det tidkrevende å logge inn og ut for å legge til bilder på de forskjellige brukerkontoene. Tidligere var det ikke mulig å administrere mer enn én brukerkonto av gangen. Heldigvis gjorde Instagram endringer for en stund siden, noe som har gjort det mulig å administrere flere kontoer samtidig. I denne artikkelen skal jeg vise deg hvordan du kan legge til flere brukerkontoer.

 

Kunne du tenke deg å lære mer om digital strategi?

Meld deg på vårt seminar og lær mer om (hvordan du lager en digital strategi og planlegger dine digitale markedsføringsaktiviteter).

 

Slik legger du til flere Instagram-kontoer

Til info: denne artikkelen er myntet på deg som har iPhone. Du kan selvsagt også legge til flere kontoer hvis du har en telefon med Android-system, men det er en litt enklere prosess. Jeg vil derfor bare nevne dette veldig kort: om du har Android kan du rett og slett åpne Instagram, gå inn på profilen din og klikke på brukernavnet ditt. Her vil det da komme opp en liten meny der det står «add account» eller «legg til konto», avhengig av språkvalg på telefonen.

For deg som har iPhone vil prosessen se slik ut:

Åpne Instagram. Klikk på “Innstillinger”.

 


Slik legger du til flere Instagram-kontoer

 

Scroll nedover og klikk på “Legg til brukerkonto”.

 


Slik legger du til flere Instagram-kontoer
Når du klikker på valget for å legge til en ny brukerkonto, vil du få opp et nytt skjermbilde der du kan logge inn på den kontoen du ønsker å legge til.

 

Når du har lagt til flere brukerkontoer kan du enkelt bytte mellom kontoene ved å klikke på brukernavnet ditt øverst i appen. Nå vil det også være mulig å legge til flere brukerkontoer herfra.

 


Slik legger du til flere Instagram-kontoer

 

Oppsummering

1. Klikk på «Innstillinger».

2. Klikk på «Legg til brukerkonto».

3. Bytt mellom de forskjellige kontoene ved å klikke på brukernavn.

Alt starter med et godt nettsted

Begynner du å markedsføre deg selv før ditt nettsted er klart, kan du risikere å miste leads og potensielle kunder. Enkelt forklart må nettstedet ditt være egnet for å få tak i de ti fuglene som sitter på taket. Selv om du vet at de er der, trenger du en stige for å få tak i dem. På ditt nettsted kan denne stigen for eksempel være Call to Actions (handlingsoppfordrende lenker slik som banneren under).

Trenger du hjelp med din digitale markedsføring?

Digital markedsføring kan være mye mer effektiv enn tradisjonell markedsføring, men da må du vite hva du gjør. Vi gjør heldigvis det, og kan hjelpe deg med det du trenger!

Funksjoner som ditt nettsted bør ha:

  • Responsivt og aktuelt design: Et nettsted som fungerer optimalt på alle enhenter.
  • Søkemotoroptimalisert (SEO): Godt innhold lønner seg både for å hjelpe besøkende til å navigere på ditt nettsted, men hjelper også søkemotoren til å forstå hva ditt nettsted handler om. Pass også på at den tekniske kvaliteten på ditt nettsted er tilpasset for indeksering.
  • Sosiale medieknapper: Tilrettelegg ditt nettsted for deling på sosiale medier.
  • Sporingspiksler: Lar deg fange opp demografi om besøkende og muligheten til å målrette annonser mot de som har besøkt ditt nettsted eller bestemte sider.
  • Facebookpiksel: Facebookpikselen installeres på ditt nettsted og lar deg måle resultatet av kampanjer og målrette kampanjer for de som mest sannsynlig vil gjøre det du ønsker. Med Facebook-pikselen kan du også automatisk lage et publikum av de som har besøkt nettstedet ditt, som du igjen kan bruke for å finne mennesker som ligner på de som har besøkt nettstedet ditt (speilpublikum).
  • Analyseverktøy: Du bør integrere et analyseverktøy som for eksempel Google Analytics for å undersøke resultatet av dine kampanjer på tvers av mediekanaler. Du vil også få verdifull informasjon om din målgruppe og hvordan de oppfører seg på ditt nettsted.
  • Landingssider: Du bør ha én landingsside for hver kampanje du lager. En landingsside er en side som er laget på nettstedet som du tilpasser nøyaktig til kampanjen.
  • Call to Action: Med handlingsoppfordrende lenker kan du oppfordre besøkende til å gjøre noe, for eksempel kjøpe noe eller fylle ut et skjema.

På tide med et nytt nettsted? Få inspirasjon av disse flotte nettstedene!

Du kan også overlate hele jobben til Tenk Digitalt AS -ring 23896811.

  • Vi vet mange har det fryktelig travelt og ikke ønsker å bruke tid på å skape eget nettsted. Er du blant disse? Da kan du trygt sette bort hele jobben til Tenk Digitalt AS.
  • Avhengig av ditt behov og dine ambisjoner kan du velge komplette pakkeløsninger fra Tenk Digitalt AS hvor vi tar oss av nesten alt. Du kan konsentrere deg om å skrive teksten du ønsker å presentere og velge ut de bildene du ønsker å bruke. Vi laster opp, tilpasser designet og hjelper deg med alle løpende oppdateringer.
  • Vi kan også hjelpe deg med bruk av sosiale medier og blogg om du ønsker at det skal være en del av ditt nettsted.
  • Du kan også sette opp en komplett nettbutikk med betalingsløsninger som gjør det enkelt for dine kunder å handle hos deg.
  • Vi tar oss av alle tekniske oppgaver og oppdateringer.
  • Ring oss på 23896811 eller send en mail til info@tenkdigitalt.no med dine spørsmål om du foretrekker det.

Vil du snakke med oss?

Trenger du hjelp med digital markedsføring? Kontakt oss i dag, og avtal et gratis, uforpliktende møte.

Andre artikler du burde lese:

30 nettsteder vi kan lage for deg

Vil du leve gründerdrømmen slik som Anne Nygren?

10 sinnvake oppstartsidéer som ble en suksess

Kom i gang med markedsføring på Facebook

Recent Posts

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

Digital markedsføringHvordan dele din Snapchat-profil