El-Watch tenker digitalt som aldri før - Tenk Digitalt
Heid Snekvik, markedsansvarlig, El-Watch og fornøyd kunde som har bestilt digital markedsføring av Tenk Digitalt.

El-Watch tenker digitalt som aldri før

I 2022 fikk Tenk Digitalt en spennende samarbeidspartner i El-Watch, en norsk produsent av bærekraftig sensorteknologi. Sammen utvikler vi digital strategi og markedsføring som skal utvide bedriftens kundekrets i Norge og den store verden.

De siste årene har Tenk Digitalt sin timeplan vært fullbooket. Derfor har vi takket nei til det meste av kundehenvendelser. Men da El-Watch tok kontakt kunne vi ikke dy oss. IoT, trådløse sensorer og industri 4.0 i en norsk bedrift med stort internasjonalt potensiale var rett og slett for spennende til å takke nei til.

 

Hvordan El-Watch fant Tenk Digitalt

El-Watch og Tenk Digitalt sitt samarbeid startet på LinkedIn, forteller Heid Snekvik, Marketingsjef hos El-Watch.

Det hele begynte med at Heid som ensom markedsansvarlig i El-Watch ønsket å finne en ekstern støttespiller til å bistå med toppkompetanse innen digital strategi.

Før hun kontaktet Tenk Digitalt hadde Heid vært med på webinar hos to andre byråer. Men så fant hun en artikkel som Jan (daglig leder i Tenk Digitalt) hadde lagt ut på LinkedIn. Den traff henne til den grad at valget ble enkelt.

«Det er jo artig at artikkelen ledet meg til Tenk Digitalt. Det beviser jo nærmest at deres content marketing og markedsføring på sosiale medier funker.» (Heid Snekvik)

Den innledende samtalen med Jan fortalte Heid at kjemien stemte. Det viste seg nemlig at både Jan og teamet i Tenk Digitalt var svært så interessert i teknologiutviklingen til El-Watch.

Jeg forsto fort at våre to bedrifter kunne danne et kompetanseteam som ikke var for stort, men akkurat passe for El-Watch sitt behov. (Heid Snekvik)

Screenshot fra El-Watch nettsted, utviklet av Tenk Digitalt.

Bokstavelig talt digital utvikling

I starten stilte likevel El-Watch spørsmål ved hvor godt et team som er spredt over hele verden kunne fungere. Ville det bli en terskel å komme over? Det skulle ikke ta lang tid før de fant ut at dagens teknologi har fjernet alle geografiske terskler.

Det som skiller Tenk Digitalt fra andre byråer er at de lever opp til sitt eget navn. De har folk i Japan, Istanbul, Malta, Oslo, Hvaler og i Kristiansand og viser at det fungerer i praksis å tenke og jobbe digitalt. (Heid Snekvik)

Det er betryggende at vi får svar fra Tenk Digitalt til alle døgnets tider. Det viser at dere bryr dere om kundene. Vi følte raskt at vi hadde valgt rett byrå da vi merket at arbeidet betød mye for dere, det var ikke bare en jobb som skulle utføres. (Heid Snekvik)

Det som leveres vitner om stor fagkompetanse på mange felt. Alle har god kontroll på sitt fagområde. I tillegg liker jeg hvor fleksible Tenk Digitalt er i forhold til månedlig arbeidsmengde. Det føles veldig trygt for oss å aldri bli presset til noen binding, og at vi kan tilpasse markedsføringen til vårt eget overskudd. (Heid Snekvik)

 

Synergi, strategi og content marketing

Etter den innledende praten med Jan var neste steg på agendaen et møte mellom teamet til Tenk Digitalt og ledergruppen til El-Watch. Der ble det bestemt å iverksette et prosjekt.

Det tok ikke lang tid før alle ble enige om at det måtte et bedre nettsted til for å få fullt utbytte av den digitale strategien. Om El-Watch sitt digitale nærvær skulle tas til neste nivå, måtte det skikkelig webutvikling til. Dermed startet byggingen av nytt nettsted.

Pål Storehaug (ja, det er Jans “lillebror”) hos Tenk Digitalt var tidlig ute med å påpeke at vi manglet trafikkdrivende tekster som rangerte i søk. Det holdt ikke med vanlig produktinfo, men vi måtte produsere artikler som svarte til spørsmålene som stilles av vår målgruppe. (Heid Snekvik)

Vi ble veldig imponerte over hvor spot-on dere skrev om temaer som dere ikke har noen forutsetning for å vite noe om. Ikke nok med det, tekstene ga oss nye perspektiver på vårt eget fagfelt fordi dere gjorde så god research. (Heid Snekvik)

Tenk Digitalt har vært ryddige fra første stund. Vi har ikke annet enn lovord å komme med. (Heid Snekvik)

Del denne artikkelen

Jan Sollid Storehaug

Jan Sollid Storehaug

Daglig leder i Tenk Digitalt AS og foredragsholder. Jan har et stort engasjement for entreprenørskap og hvordan nye teknologier utfordrer oss og skaper nye muligheter. Les mer om Jans foredrag på Storehaug.no Send gjerne en epost til jan@tenkdigitalt.no eller ring 97512077 for en hyggelig prat!

Del denne artikkelen

Ta kontakt

Tenk Digitalt hjelper deg med din digitale strategi, nettsider som konverterer til salg og økt trafikk til dine nettsider. Vi kan også bistå med verdivurdering av din bedrift og bistand til å finne nye aksjonærer. Ta kontakt i dag for en uforpliktende samtale!