Hvordan kan du bli helt konge (dronning) på nett?

 In Digital Markedsføring

Den britiske kongefamilien har hyret inn en markedsfører som kan følge William, Kate, George, Charlotte, Harry og dronningen, og tweete om det. I tillegg til å se bra ut, har de kongelige mange plikter som må utføres på å styrke monarkiets posisjon. Det er en skjør balanse mellom virkelighet og virtualitet, og alle må opprettholde et godt rykte i begge verdener. Lær hvordan du blir konge på nett med tre vitale grep!

Å ha status som kongelig betyr mer enn å pynte seg i flotte klær, gå i fine selskaper og å ha en krone satt med diamanter. Enhver monarks plikt er å opprettholde sitt gode rykte og posisjonen som statsoverhode. Og gjett hva? Dagens kongelige vet hvor viktig det er å være til stede på nett. I Storbritannia la Buckingham Palace ut en stillingsannonse der de søkte etter en person som skulle være ansvarlig for digitalt innhold.

dronningens første tweet

Den første tweeten som ble sendt ut av den britiske monarken.

Kongehuset søkte etter noen som kunne følge William, Kate, George, Charlotte, Harry og dronningen, og tweete om det. Ifølge annonsen ble det tilbudt “GBP 45 000-50 000 i året, basert på innsatsen” for stillingen. Stillingen er dessverre ikke ledig lenger, siden en heldig person allerede har fått drømmejobben!

Hva lette kongehuset etter hos den ideelle markedsføreren for sosiale medier? Slik så stillingsannonsen ut:

“Som kommunikatør for de kongelige må man engasjere et publikum fra hele verden med den offentlige rollen og arbeidet til kongefamilien. Ved å bli medlem av dette teamet, som jobber raskt og dynamisk, vil din utfordring være å være ansvarlig for, og utvikle vår digitale kommunikasjonsstrategi, og forsikre at vi bruker flere digitale plattformer på en effektiv måte for å nå disse målene. Om du dekker et statsbesøk, en prisutdeling eller en kongelig forlovelse, er det viktig at våre digitale kanaler skaper interesse og når ut til et stort publikum på jevn basis.”

Grunnen til at vi deler denne stillingsannonsen med deg er denne: i digital markedsføring finnes det visse elementer som alle bør holde et øye med, og kongehuset har klart å understreke dette på en god måte i annonsen.

For å bli konge på nett vil vi fortelle deg de viktigste aspektene for at du skal nå målene dine!

Trenger du hjelp med din digitale markedsføring?

Digital markedsføring kan være mye mer effektiv enn tradisjonell markedsføring, men da må du vite hva du gjør. Vi gjør heldigvis det, og kan hjelpe deg med det du trenger!

Du må utvikle en digital kommunikasjonsstrategi

Det finnes enkelte nøkkelpunkter når du skal utvikle en effektiv digital kommunikasjonsstrategi, og i Tenk Digitalt AS refererer vi i hovedsak til dette som digital vekst eller markedsføringsstrategi, fordi alt vi gjør innenfor digital markedsføring handler om å kommunisere på en effektiv måte som er tilpasset publikummet ditt for å spre budskapet til bedriften din.

Her er en liste over aspekter og beregninger du må vurdere og måle:

  • Målgruppe: Hvem er den dine potensielle kjøpere, hvor finner du dem i hovedsak, hva er interesseområdet deres, når skal du gjøre en tilnærming med budskapet ditt, og hvordan?
  • Sosiale Medier: Å velge de riktige kanalene som møter din bedrifts krav, for eksempel Facebook, Instagram eller LinkedIn er viktig. Last ned vår guide for markedsføring på sosiale medier, og oppdag hvilke kanaler som passer best for deg!
  • Nettside: Å integrere dine profiler i sosiale medier med nettsiden din og å sikre at nettsiden din er mobilvennlig er utrolig viktig for å gi en god brukeropplevelse. Om du har problemer med nettsiden din, snakk med oss i dag!
  • Blogg: Å utvikle bloggen din er like viktig som en kopp kaffe om morgenen. Du må prioritere å skape verdifullt innhold som vil fungere som lead bait og sørge for bedre kommunikasjon og relasjoner med publikummet ditt. Dette betyr at du bør inkludere interaktivt innhold, video, bilder og illustrasjoner som innhold.
  • Video og webinar: Bruk viralt innhold for å spre ordet.
  • Kampanjer: Kjør ulike landingssidekampanjer som enten er produktorientert eller bare tilpasset merkevarebygging.

LES OGSÅ: 5 steg du kan ta for å lykkes med digital markedsføring

Den riktige plattformer for å nå dine mål

Dette blir også referert til som en taktisk plan for sosiale medier. Det kan ligne mye på din digitale markedsføringsstrategi, men fokuserer mer på dine profiler i sosiale medier og innholdet.

Nøkkelkomponentene er:

Plattformer: Hvilke plattformer vil best hjelpe deg med å nå målene dine? Du må også vurdere realistiske aspekter for sosiale medier.

Innhold: Gjennomfør undersøkelser innenfor din bransje for å forstå hva konkurrentene dine gjør, og finn en unik måte for å nå ut til dine potensielle følgere og engasjere dem med interessant innhold.

Rekkevidde:Du må finne ut hvordan du kan utvide rekkevidden din via bruk av sosiale nettverk og bli bedre til å  forstå, identifisere og engasjere potensielle kjøpere.

Reklame: Å tenke på budsjettet ditt er viktig, husk at du kan begynne i det små og så legge mer penger i det senere, når du forstår målgruppen din bedre. På denne måten blir dine reklamer og kampanjer i sosiale medier mer effektive.

Genere leads: For å generere leads via sosiale nettverk må du:

  • Øke inngående leads til en lav kostnad
  • Gjøre kundeservicen bedre og gjøre kunder mer tilfredse
  • Gjøre utgående kampanjer mer effektive

Overvåkning: Se på analyser og data for å forstå interesseflyten. Ved å gjøre dette kan du fortsette å utvikle merkevaren din og budskapet ditt.

Skap interesse og nå ulike publikum

konsum av ulike medier

Som du kan se har media forandret seg. Derfor må også metoder for markedsføring tilpasses en ny bølge av digitalisering. Du må være en del av denne forandringen, og hoppe på trenden før det er for sent!

Det er verdt å bruke litt tid på å tenke over hvem du må få kontakt med og engasjere på sosiale medier. Se forbi det åpenbare, du må forstå hvem som kan være interessert i produktet eller tjenesten din og finne ut hva som er unikt med det for å appellere til et spesielt publikum.

Så må du tenke på hvem disse menneskene kanskje er i kontakt med. Jungeltelegrafen er fortsatt en sterk og mye brukt metode for gratis markedsføring blant brukere av sosiale medier. Derfor er det en god idé å komme i kontakt med dem som er i kontakt med din målgruppe.

Du må også finne ut hvem disse menneskene er, hvilke bransjer de jobber i, hva de liker, hva de leser, hva som motiverer dem, aldersgrupper, personligheter, hvor de henger, og hva som kan være andre målgrupper for deg. Det kan hende du oppdager noen personer som ikke er så åpenbare for deg, som kan være bra å få kontakt med.

Vil du snakke med oss?

Trenger du hjelp med digital markedsføring? Kontakt oss i dag, og avtal et gratis, uforpliktende møte.

Recommended Posts

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

Slik automatiserer du digital markedsforing